Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

1. julmustarn

julmustarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad jag har förstått så ingår inte Stylus i något paket utan den måste köpas separat, däremot ingår sleeven(caset?) i bägge paket tror jag 2in1 och 3in1.

Sjukt sugen själv på att köpa 2in1 paketet då jag vill ha en ny mobil med android, haft min ifån4 nu i 2 år samt skulle det vara trevligt med en platta då jag inte besitter någon sådan i dagsläget.
    Undrar också om gpsen fungerar bra i paden om man kör med luckan öppen? problemet med att gpsen inte fungerar i paden med luckan stängd, kan detta fixas med en update eller är det ett hårdvarufel?

uloxh gillar detta.
  2. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Wow! Ingen dålig fråge-tsunami. Ska försöka svara på det mesta:
    1. Jag har inget problem med telefonen/plattan. (Med reservation för att jag bara använder den "vanligt" och inte har extremtestat den på ngt sätt)

2. Jag hade en pixelrad som flimrade/krånglade på min första Padfone. Trodde också att det skulle falla under garanti/DoA, men här spelar det nog in var du köper din Padfone. Jag hade jätteproblem med Komplett.se och hävde till slut köpet och vände mig till Webhallen.

3. Har inte provat GPS:en med telefonen dockad...om det är ett problem och mjukvarurelaterat är jag säker på att Asus jobbar på en fix. Skulle det vara hårdvarurelaterat är det svårare att lösa...

4. I lådan till telefonen får du med headset (öronpluggar med mic. Helt OK kvalitet). Manualer, batteri, USB-sladd och AC-adapter). I Padfone Station-lådan ligger det med en sleeve, putsduk och laddningskabel med USB-kontakt.

5. Stylusen får du köpa separat.

6. Se punkt 4.

7. Har inte undersökt vad som finns på skärmskyddsmarknaden och det känns helt onödigt. Padfone är utrustad med Gorillaglas.

8. Jag köpte som sagt från Webhallen. La en order, fick bekräftelse efter 12 minuter och åkte ut till "lagershoppen" i Fruängen någon timme senare.

9. Har inte behövt vara i kontakt med Webhallens support...men vad jag hört av andra som varit det är de bra att ha att göra med. (Det är inte Kompletts...omöjligt att få ett klart besked därifrån)

10. Padfone har svenskt stock-tgb. Inga konstigheter. Själv kör jag Swiftkey 3 (Pad-versionen) som också funkar prima.

Lycka till!

uloxh gillar detta.
  3. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

En liten uppdatering efter tre veckor med Padfone samt Padfone Station.

Det finns det några negativa saker jag har märkt av.
    Lightbleeding på tableten, inget stort problem men man skall vara förberedd på att det kan förekomma.
    Kameran/Videokameran inte lika bra som på min tidigare Samsung Galaxy Note, fortfarande väldigt duglig.
    Smått med mjukvaruproblem som T.ex. Mobilnätet kan stängas av någon enstaka gång men hoppar genast igång så fort Telefon-appen sätts igång.
    Laddningen utav telefonen hoppar ibland inte igång vilket åtgärdas genom att ta ut och docka telefonen igen.

Förutom detta är jag helnöjd och fortsätter att imponeras varje gång jag dockar telefonen i plattan.
    Spelar väldigt mycket på den som Dead Trigger, Final Fantasy III, Max Payne samt Six Guns och några andra småspel.
    I Dead Trigger har jag aktiverat Tegra 3 effekter och det flyter på perfekt utan några som helst fall i FPS. Resterande spel jag testat fungerar också väldigt bra, även vid dockning. Självklart kräver vissa spel att man stänger av för att sedan starta om när telefonen är dockad.

4. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ang. Komplets kundservice.... dom har ingen... räkna inte ens med att kunna göra en doa.

5. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej, det låter ju väldigt bra, tack för att du kunde svara på så många frågor.
    Här kommer en till :D, är det någon som vet om det finns någon custom rom till padfone, kan tänka mig att det borde vara lite trixigt för developers att få till det här med byte mellan 4.3 och 10.1" skärm (dynamicdisplay?) EDIT: Kom på att det borde kanske inte göra någon skillnad, har man custom rom i telefonen så flyttas det väl bara över till den större skärmen?. Utgår ifrån att det finns root!?
    Tack för alla svar, nu blev jag väldigt sugen på att köpa en, blir nog detta sommarjobbslönen går till :D

6. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Har inte sett något om custom-rom ännu...men xda-folket lär ju kläcka ngt snart. :)

7. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Nej jag har lärt mig det nu...den hårda vägen.

Ska inte gå allt för OT nu men jag har själv jobbat i kundtjänst en längre tid och tycker därför att jag har en förståelse för processerna och är väldigt resonlig som kund, men maken till undanglidande och undvikande kundtjänst har jag aldrig varit med om. Fick inte ett enda rakt svar eller återkoppling i utlovad tid...illa.

8. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är också sugen på en PadFone, men klarar den 4G?

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk 2

9. julmustarn

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, inte vad jag kan se. sök på asus padfone 4g dock så kan du läsa rykten om padfone 2 som kommer ha stöd för 4g, lär väl dröjja dock innan den når marknaden.
    Läser även att HSPA+ har kallats 4g av en del i USA, men det är väl inget riktigt LTE.
    (löjligt lungt på jobbet så sitter och läser om allt och lite mer)

WCDMA
    HSPA+ UL:5.76 Mbps/DL:21 Mbps
    3G :
    WCDMA :
    900/2100
    2G :
    EDGE/GPRS/GSM : 850/900/1800/1900

10. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Nej.

11. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Trots att nätet börjar bli väl utbyggt får jag en känsla av att det än så länge finns ganska få telefoner som klarar det.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

12. julmustarn

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar vara svalt intresse för denna telefon, Någon som har en kvalificerad gissning?

13. piotrr

piotrr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Liten nackdel här bara. Asus Keyboard funkar utmärkt med Asus dockor, men Switfkey saknar hårdvarulayout för Svenskt tangentbord fortfarande.

Ingen stor grej, men det är rätt surt att behöva ändra input tillbaka till Asus keyboard om man har dockan inkopplad. Jag kör visserligen TF101 men detta handlar mer om andra-tangentbord-än-Asus-egna om man har en Asus-med-tangentbordsdocka. Där är Swiftkey ändå en av de som ligger längst fram i och med att de över huvud taget har stöd för hårdvarutangentbord.

14. piotrr

piotrr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja, den kostar multum med de tillbehör som gör den speciell, det bör väl dämpa de flesta spontana intressenter, och annars är Asus ett förhållandevis okänt märke för telefoner så jag tror inte att någon köper enbart en PadFone.

15. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Nej jag tycker inte det. Att få en Snapdragon S4-lur och en hygglig padda för 6k känns snarare rätt billigt...köper dock argumentet om att Asus är färska på telefoner.
    Hur hade konceptet Padfone tagits emot om det var Samsung, HTC eller Apple som släppte det? (Iofs, Apple har säkert patent på idén att stoppa en telefon i en padda :P )

Eller så är jag lurad, för när jag tänker efter så är jag rätt ensam över att ha gått bananas över padfone... o_O

16. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har bara luren :) och jag e ganska nöjd.
    Jag har en fråga till er med hela gerilla (3in1) hur funkar det med usb ingången? Funkar tex ett vanligt usbminne? Kan android läsa det?

17. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Såg precis på Padfones hemsida (länk) att det fanns en uppdatering till 4.0.4 medans jag bara har 4.0.3, hur uppdaterar jag?

EDIT: Igen, förstår inte...

Last edited: 24 jul 2012
  18. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

4.0.4 har endast släpps till CHT, dvs asiatiska versionen.

19. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Aaaaah, nu förstår jag.. Tack för det!

20. MrsMorn

MrsMorn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bara undrar: är det någon mer som har problem med skype på PadFone? Jag har stora svårigheter med att logga in och väl inloggad så hittar den inte mina kontakter eller säga att de inte är online trots att jag sitter inloggad på min dator. De få ggr som skype säger att någon är online så kan den inte koppla upp viop eller chatt. Har ominstallerat ett flertal ggr utan framgång.