Wow! Ingen dålig fråge-tsunami. Ska försöka svara på det mesta:
1. Jag har inget problem med telefonen/plattan. (Med reservation för att jag bara använder den "vanligt" och inte har extremtestat den på ngt sätt)
2. Jag hade en pixelrad som flimrade/krånglade på min första Padfone. Trodde också att det skulle falla under garanti/DoA, men här spelar det nog in var du köper din Padfone. Jag hade jätteproblem med
Komplett.se och hävde till slut köpet och vände mig till Webhallen.
3. Har inte provat GPS:en med telefonen dockad...om det är ett problem och mjukvarurelaterat är jag säker på att Asus jobbar på en fix. Skulle det vara hårdvarurelaterat är det svårare att lösa...
4. I lådan till telefonen får du med headset (öronpluggar med mic. Helt OK kvalitet). Manualer, batteri, USB-sladd och AC-adapter). I Padfone Station-lådan ligger det med en sleeve, putsduk och laddningskabel med USB-kontakt.
5. Stylusen får du köpa separat.
6. Se punkt 4.
7. Har inte undersökt vad som finns på skärmskyddsmarknaden och det känns helt onödigt. Padfone är utrustad med Gorillaglas.
8. Jag köpte som sagt från Webhallen. La en order, fick bekräftelse efter 12 minuter och åkte ut till "lagershoppen" i Fruängen någon timme senare.
9. Har inte behövt vara i kontakt med Webhallens support...men vad jag hört av andra som varit det är de bra att ha att göra med. (Det är inte Kompletts...omöjligt att få ett klart besked därifrån)
10. Padfone har svenskt stock-tgb. Inga konstigheter. Själv kör jag Swiftkey 3 (Pad-versionen) som också funkar prima.
Lycka till!
Click to expand...