En uppdatering då:
Har nu använt stylusen 2 dagar och första intrycket är bra. För det första är det väldigt skönt att använda en stylus tillsammans med plattan. Har idag använt den mycket tillsammans med telefonen och även där är den skön.
Men, vill man ha en stylus finns det klart billigare alternativ. Hur funkar då blåtandsfunktionen?
Korta versionen: Bra.
Långa versionen: Jag hade lite problem att få kontakt med den först, men det visade sig efter lite snabbläsning i manualen att jag bara var otålig. För att starta stylusen håller man knappen inne 3 sekunder, men för att starta hopkopplingen måste man hålla in den 5 sekunder... Efter det har jag inte haft några problem med kontakten.
Har man antennen (clipset) riktad bort från plattan kan det börja knastra lite, men på det stora hela har det inte varit några problem. Dock är det lite av en träningssak att lära sig hålla högtalaren rakt in mot örat

. Ljudkvaliteten åt andra hållet är inga problem. Det hörs klart och tydligt vad man säger.
Den stora behållningen är trots allt nördfaktorn. Minerna jag fick från mina kollegor idag när det ringde och jag, istället för telefonen, plockar fram en penna som jag börjar prata i, var helsköna. Ett par blickar på spårvagnen har det också blivit.
Nu återstår bara att se hur länge batteriet håller.
Jag är helnöjd.
Click to expand...