Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

1. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

2. rootmoose

rootmoose Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har haft min PadFone med station i ett par dagar nu och är än så länge bara nöjd och imponerad, undantaget ett par småbuggar. MEN, finns det något sätt att installera svensk ordlista till stock-Android-tangentbordet? Jag lyckas inte få igång någon rättstavning eller ordförslag ...

3. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Använd Asus Tangentbord så får du rättstavning och ordförslag.

4. Didgeridoohan

Didgeridoohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    En uppdatering då:

Har nu använt stylusen 2 dagar och första intrycket är bra. För det första är det väldigt skönt att använda en stylus tillsammans med plattan. Har idag använt den mycket tillsammans med telefonen och även där är den skön.

Men, vill man ha en stylus finns det klart billigare alternativ. Hur funkar då blåtandsfunktionen?

Korta versionen: Bra.

Långa versionen: Jag hade lite problem att få kontakt med den först, men det visade sig efter lite snabbläsning i manualen att jag bara var otålig. För att starta stylusen håller man knappen inne 3 sekunder, men för att starta hopkopplingen måste man hålla in den 5 sekunder... Efter det har jag inte haft några problem med kontakten.

Har man antennen (clipset) riktad bort från plattan kan det börja knastra lite, men på det stora hela har det inte varit några problem. Dock är det lite av en träningssak att lära sig hålla högtalaren rakt in mot örat :). Ljudkvaliteten åt andra hållet är inga problem. Det hörs klart och tydligt vad man säger.

Den stora behållningen är trots allt nördfaktorn. Minerna jag fick från mina kollegor idag när det ringde och jag, istället för telefonen, plockar fram en penna som jag börjar prata i, var helsköna. Ett par blickar på spårvagnen har det också blivit.

Nu återstår bara att se hur länge batteriet håller.

Jag är helnöjd.

5. julmustarn

julmustarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe, låter helskönt. Börjar bli bra sugen på en 2in1 med stylus....6,5k :money:

6. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som har problem med att öppna apks som inte är från market?
    Jag har inte lyckats med en enda???

7. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Inga problem här, rootad på 4.0.3

8. rootmoose

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det här är också min tanke. Börjar ett masterprogram i höst och har varit sugen på "tab-book"-konceptet sen Asus presenterade första transformern. Köpte dock aldrig detta dels för att jag inte ville ha två separata Android-enheter (vilket Padfone tog hand om ...) och för att det då inte fanns bra office-ersättare. Köpte en netbook istället men den är ju så trist ... Jag har ännu inte köpt tangentbordsdockan men efter att ha använt min Padfone en vecka ska jag nog göra det och köra med hela paketet som studiedator. Tror det kommer funka utmärkt.

När jag testade transformer för ett år sedan var docs värdelöst. Nu när det uppdaterats till Drive har de förnyat dokumentredigeringen så att den faktiskt är användbar (dock fortfarande inte som i webbläsare på PC, i webbläsare i Android buggar det som fasen). Jag är dock förhoppningsfull med Asus egna Supernote som verkar ultimat för föreläsningsanteckningar (särskilt om man dessutom har stylus) förutsatt att exporteringen av vad man gjort i appen funkar bra.

När jag testade första transformern (vars tangentbord ska vara mycket likt det för Padfone) kändes formatet precis lika bra som vilken 10"-netbook som helst, och en sån har jag levt med i ett år utan att ogilla det alltför mycket. Så jag tror att Padfone-paketet kommer bli utmärkt i studiesyfte. Kan knappt vänta tills terminsstarten ... :)

9. rootmoose

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var inte det jag frågade om, jag vill använda stock-tangentbordet från Android 4 med svensk ordbok - går det?

10. MrsMorn

MrsMorn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddning av PadStation

Hej! Jag har en fundering som någon av er kanske varit med om också.

Det är så här att jag har förlagt min orginalväggkontakt från Asus och detta har medföljt att jag inte längre kan ladda PadStation. Telefonen är det lugnt med då jag har andra usbväggkontakter att använda och det fungerar hur bra som helst. Har någon av er ett bra förslag på hur jag ska få ström i min padda igen? Får inga reaktioner när jag kopplar in paddan i datorn för laddning. Enyone?

11. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen kom det en OTA. Installerar nu. Får se vad för skoj som kommer. Hoppas på en fix för den urusla batteritiden.

12. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Meh. Tappade root. Trodde rootkeeper skulle hjälpa. Blir till att roota om ikväll.

13. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

janne gillar detta.
  14. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Formaterar uppd. Allt i telen?

15. Didgeridoohan

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Problemet är att laddaren trycker ut 15V när du laddar stationen. En vanlig usb-laddare ger bara 5V... Alltså, hitta en laddare som ger 15V och 1.2A.

Angående root och uppdateringar. Uppdateringen formaterat inte telefonen och jag lyckades dessutom behålla root med hjälp av rootkeeper...

Än så länge verkar allt frid och fröjd.

Last edited: 25 aug 2012
  16. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Nej inte när det är OTA!

janne gillar detta.
  17. MrsMorn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Padstation

Är det någon annan som har haft problem med att Padstation inte startar efter att man dockat telefonen?

Hade den en sväng sent igår kväll och då fungerade det som det skulle, men nu på förmiddagen så startar inte Padstation. Har haft lite problem med det innan uppdateringen, men då var det bara att ta ur telefonen och göra om dockningen så fungerade allt som det skulle. Nu reagerar den inte ens. Telefonen är ordentligt nedsatt och jag får vibrationen av att den är isatt men sedan så kommer det upp några prickar i en ring som bara snurrar runt och söker och inget händer. Har laddat upp batteriet men det hjälper inte heller. Vad ska jag göra? Någon som har en bra lösning?

PS. Jag hittade orginalladdaren.

18. janne

janne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag gillar den nya uppdateringen starkt, verkar även som om dom har fixat bat. tiden "endel"
    vad tycker ni andra?

19. Didgeridoohan

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Gillar också den nya uppdateringen, till viss del. Flera nya funktioner som är trevliga. Kan inte säga så mycket om batteritiden än...

Blev dock lite besviken över att Swype inte klarar övergången från platta till telefon och tillbaka. Tydligen så fungerade detta för någon med CHT-firmware. Tänkte testa en fabriksåterställning och se om det hjälper, men har inte orkat än bara. (Då får jag även se om Rootkeeper kan återskapa root efter en fabriksåterställning. Har en liten misstanke om att det kan fungera. Den hade nämligen kvar en skyddad kopia av su efter min senaste återställning, men då hade jag redan rootat innan jag upptäckte det.)

Har även upplevt att telefonen startat om sig ett par gånger sedan uppdateringen.

En av de bästa sakerna med uppdateringen är dock att telefonen nu ska klara 64gb minneskort. Har inte hunnit testa detta än bara.

20. MrsMorn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket root använder ni som har rootar era PadFone? Är osäker på vad jag skall använda.