Använt telefonen i en vecka och kommer från OnePlus 7 Pro och XS Max.
Kameran är inget vidare, så är det. Den blir mycket bättre med GCam men är fortfarande flera nivåer under OnePlus 7 Pro.
Prestandan är utomordentligt bra. Jäklar vilket flyt, och jag tyckte OnePlus 7 Pro var snabb och "smooth". Märks tydligt att ASUS även jobbat med att få ned touchresponsen. På detta område är XS Max långt, långt efter.
Skärmen är helt underbar. AMOLED teknik med hela 120Hz frekvens och låga 49ms i latens. Skärmen stödjer även HDR10+. Kort och gott marknadens bästa telefonskärm i mitt tycke.
Batteritiden är klassledande. Jag får ut cirka 9h SOT fördelat över tre dagars användning. Då kör jag med platstjänster aktiverat, strax under maximal ljusstyrka, självklart 120Hz frekvens, klockat processor och GPU till maximal prestanda hela tiden samtidigt som de flesta sociala medier används. Här snackar vi
BRA batteritid.
I övrigt har telefonen många funktioner som uppskattas av de flesta. IP-68 certifiering, 3.5mm hörlursuttag, flera USB-C portar, dubbla framåtriktade stereohögtalare, konfigurerbara tryckkänsliga ramar och självklart snabbladdning. Det enda jag saknar är trådlösladdning.
Om kamera inte prioriteras högt av användaren är detta mobilvärldens bästa köp, utan tvekan!

Click to expand...