Problem: Asus Service

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Letalis, 9 jul 2013.

  1. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min Nexus 7 för reparation tidigare i våras för att den dog och inte tog laddning. Den lagas och returnerades utan problem. Dock så höll bara lagningen 1 laddning och så började problemet igen.

    Jag tog och skickade in min Nexus 7 igen för reparation för snart 2 månaders sedan. Efter servicen så skickades den tillbaka till mig och fanns för upphämtning den 23 maj, Lagom innan semestern.
    Dock så hade Asus service verkstad emballerat den dåligt vilket ledde till att plattan var skadad vid uthämtning.
    Efter lite styvt en månads samtal och email så "förstår" äntligen ASUS supportavdelning att ansvaret för reklamation mot DHL ligger hos ASUS och dom accepterar till sist att "ta tillbaka" plattan och laga den.
    Detta är den 28 juni.
    När jag ringer DHL för att hämta min platta så säger dom att den skickades tillbaka veckan efter jag nekade mottagandet av plattan pga skadan.
    Den blev mottagen och kvitterad av ASUS Verkstad den 3 juni.

    Jag har således behövt "bråka" med ASUS i nästan en månad om hur plattan var skadad etc och så har dom haft den i sin ägo nästan hela tiden. Jag fick till och med skicka in foto på att den var skadad.

    På deras Support sida så säger dom sen den 29/6 att det inte finns något ärendet, varken med mitt serienr, reklamations nummer eller mitt telefonnummer.

    Nu är det den 9/7 och jag har fortfarande inte fått tillbaka min lilla platta.
    Den kostar inte så mycket och jag hade lätt kunnat köpa en ny men detta är en ren princip sak.

    Medveten om att detta är typ "en gångs händelse", men min garanti tickar på och jag har har förlorat 2 månaders garanti på min platta. får det verkligen gå till såhär?

    Vad tycker ni att man skall göra?
     
  2. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Ta kontakt med ARN och berätta för dom och se vad som händer.

    Min Nexus 7 Tapatalkade
     
  3. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag talade med ARN och dom hänvisade till Konsumentvägledaren i min kommun.
    Dock så har inte min kommun någon sådan utan dom hänvisar så snällt till nätet :-(
     
  4. dedniz

    dedniz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur "löste" de problemet med att ta laddning? Hade min platta inne på service i vintras och de nedgraderade bara firmware :S Uppgraderade sen igen när jag fick den och den har inte strulat hittills.. :S
     
  5. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Första gången den var inne så stod det att dom bytt en "sponge".

    Skickade ett nytt, riktigt argt mail till dom igår. och fick svar idag att dom började arbeta på min platta igår.. Passande nog.

    Hoppas att dom emballerar den ordentligt när dom skickar tillbaka den.
     
    Concha gillar detta.
  6. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Du, Letalis, kompis, skönt att dem äntligen fått tummarna ur r#ven och fixar den. Bara dem nu packar den ordentligt så att inte DHL har sönder den igen. Och du, hälsa familjen! ;-)

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Beta
     
  7. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Det hoppas jag innerligt att dom gör.

    Och du, hälsa tillbaka...
     
    Concha gillar detta.
  8. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ska göra! ;-)

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Beta
     
  9. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Plattan mellan landar just nu i Leipzig.
    Spänningen är olidlig.
     
  10. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Fick äntligen hem plattan i måndags och den laddar alldeles utmärkt via bottenkontakten.

    Köpte idag en Nexus 7 Dockningsstation BARA för att upptäcka att laddningen & ljudkontakten på sidan av plattan inte fungerar...

    F* va arg man blir....

    Det blir en sväng till för plattan till Tjeckien. Samt ett ytterst ARGT mail till Asus Nordic.
     
  11. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Sörjer med dig:'(

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Beta
     
    Letalis gillar detta.
  12. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla om du/ni vet. Om man behöver skicka in sin platta för reparation. Skall man kontakta butiken man köpte den hos eller kontaktar man Asus direkt för garantiärenden?
     
    Last edited: 20 jul 2013
  13. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Om man kontaktar butik först så vet dom men skulle tro att du skall slå ASUS en signal direkt så går det snabbare.

    ************

    Kan meddela att ASUS sverige (via deras Facebook sida) kommer att byta ut Nexus plattan mot en "ny" fullt fungerande platta.
    Dom hämtar upp den imorgon och så jag har väl den "nya" i början på nästa vecka. Samt att dom förlänger min garanti med 2 månader som ytterliggare kompensation för att strul.

    Tackar..
     
    BMarkusK gillar detta.
  14. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det var ju riktigt schysst... :-D

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Beta