Asus servicecenter - Reparation av TF

Diskussion i 'ASUS' startad av diezel, 15 aug 2011.

1. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    jag tror att asus och toshiba kör med samma verkstad kan det vara så?

jag lämnade in min toshiba folio när den gick sönder och den gick ner till
    Tjeckien, den var rootad och allt möjligt men det var inget problem tror att
    det var det interna minnes kortet som gick åt he**ete ....

toshiba körde dhl kom på torsdagen och hämtade den, på onsdagen veckan
    efter skickade dom ett mail från verkstaden och sa att den var fixad och att dom hade skickat den tillbaka till mig!

så jag hoppas att asus kör med samma verkstad för det gick smärtfritt!

2. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hade samma fel som dig, det var dock inte så svårt att lösa själv (läs: superlätt).

Du lossar två skruvar som är på ramen, torx T5. Sedan bänder du med något vasst av trä/plast så snäpper hela ramen av.

Sedan är det bara att sätta tillbaka den igen och ha koll på att knapparna går in/ut som de ska.

5 minuter tog det ungefär :)

3. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lämnade in min platta på service för någon vecka sedan. UPS hämtade den tämligen omgående och skickade den till Tjeckien. Den var i stort sett bara dit och vände, för inom en vecka hade jag den i min hand. För mig fungerade allt utan anmärkning, om man bortser från att ett mail kom på polska där man talade om att man skulle göra sitt bästa för att jag skulle få en snabb och bra service.
    Hade dock lite strul med UPS som inte ville/kunde ändra adress för hämtning/lämning, men det löste sig efter ett par samtal.

4. lljungberg

lljungberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inte haft något problem med min TF men vi har ett par bärbara ASUS som strulat. Den första gången så var gångjärnen till displayen kass, efter bara några månader, fixades på lite över en vecka, andra gången ena gångjärnet men det tog tid den gången, brist i lagret uppenbarligen men den kom på 3-4 veckor. Båda gångerna utan problem via UPS. Just nu är den andra datorn iväg, får se hur det går men min erfarenhet av ASUS serviceverkstad är bara positiv än så länge!

5. backeliten

backeliten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu fått svar ifrån ASUS om hur mycket min reparation kommer att kosta, men den är direkt ifrån firman i tjeckien?!

Hur går man vidare då? Ska jag betala direkt till det företaget eller?
    Det enda de har angivet är ett bankkonto, men ingen vidare information om hur betalning ska gå tillväga.

Eller ska jag invänta en officiell faktura ifrån ASUS sverige?

MVH
    /Jonas