Asus zenphone 2 värt att köpa och kommer nätet fungera i sverige?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Eklund99, 22 aug 2015.

Taggar:
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Eklund99

    Eklund99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan!
    Jag undrar ett par saker.
    Är Asus ZenFone 2 64gb med 4gb ram ett bra köp?
    Kommer den fungera som alla andra mobiler i Sverige med nätverket? det står lite om det i beskrivningen på Amazon men jag har ingen aning angående sådant så behöver hjälp så att jag vet om jag kan använda den som vanligt utan dåligt teckning.
    Är det legit att köpa den från amazon? länken till köpsidan är här nedanför.

    http://www.amazon.com/dp/B00VWKKHE6/?tag=swedroid-20
     
  2. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Har själv tittat en hel del på den. Att det är ett mycket bra pris för de prestanda man får är alla testare överens om. Du kan dock glömma att köpa den via länken du ger, leverans bara till USA (om du nu vill ha leverans till Sverige vill säga). Kan inte detaljerna men levererad från USA kan du åka på både tull och moms. Detta bör du slippa om du köper den inom EU om jag minns rätt.

    Kollade en del och den verkar ha kommit till Italien och Frankrike (via Italien). Från Frankrike angav de ett pris på ca 330 Euro.

    Avseend frekvenserna så får man se upp speciellt med 4G. Skall du ha fritt val av operatörer skall den klar både band 8 och 20 (800 och 900 MHz). Inte ens alla telefoner som säljs i Sverige har båda dessa band). Övriga frekvenser har jag inte kollat men det är lätt gjort genom att jämföra med specen för en svensk telefon.

    Risk för att jag minns fel på en del detaljer ovan.
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ämne flyttat till Köpråd. Lycka till!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.