AT&T eller T-Mobile?

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by krummas, Mar 16, 2010.

1. krummas

krummas Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska till USA om ngn vecka och tänkte köpa en nexus one, men nu har dom ju släppt en till version, kompatibel med at&t-nätet i usa, vilken ska man välja?

2. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    T-Mobile versionen, om du inte tänkt använda den i Ice.nets nät, men det gissar jag ej.

3. wazp

wazp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Sorry för att jag hi-jackar en tråd, men har en snabb fråga om detta; Vilka limiteringar skulle det ge mig i Sverige med säg Telenor om jag köpte AT&T-versionen i USA?

Är i USA och jobbar nu och företaget har abonnemang genom AT&T så de vill inte öppna något nytt hos annan leverantör. Skulle detta ge mig en telefon som suger att använda i Sverige sen?

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

AT&T kan inte GSM 3g som i hela EU används, T-mobile går nog, läs lite http://www.ice.net/se/private/ och ring de om det funkar med deras nät, men köp helst t-mobile eller helt frit

5. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns redan fyrtioelva trådar om detta. Sök!

6. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

vi har ju wazp som sökte och hittade denna lite äldre tråden...

sluta håll på med att bara skriva i en tråd att det finns miljoner liknande trådar och det bara är att söka, vi kan ju svara alla trådar med att dom ska söka på google för där finns ju svaren också och då har man inget forum längre för alla googlar...

7. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det hör till kutymen i ett forum att in spamma på med frågor som redan besvarats. Att wazp nu råkat hitta den här tråden genom att söka är väl bara att gratulera, men om han bemödat sig med att leta lite till så kunde han ha hittat svaret på sin fråga i en del andra trådar. Så vad är ditt problem Hojte?

8. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Inget problem just mot dej, men det är alltid några som går in på forum och gnäller över att folk inte söker, men tror inte att wazps fråga har någon gång ställts i en tråd innan då jag hittar inte något om det när jag söker.