återfår inte tappad täckning-tele2

Diskussion i 'Legend' startad av dexmex, 4 apr 2010.

  1. dexmex

    dexmex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Andoridvänner,

    Köpte igår en ny Legend. Har knappt kunnat använda den sen dess eftersom jag har enorma strul med täckningen.

    Jag stoppar i sim kortet och sätter på telefonen och allt är ok, men efter 10-20 min så försvinner täckningen (ett kryss syns på skärmen ovanför staplarna som visar täckningen) och jag får inte tillbaka den utan jag får upp "sätt i sim kortet i telefonen" på skärmen.

    Startar jag om telefonen direkt så välkomnas jag av ett likadant meddelande.

    Tar jag ut batteri och kort, stoppar in kortet i min gamla telefon, funkar det klockrent. När jag sen stoppar tillbaka kortet i Legenden så återupprepas samma sak... jag har täckning och kan ringa/smsa i 10-20 min, innan täcknignen försvinner. Sjukt trött blir jag !!!

    Har tittat lite i forumet och försökt googla, men hittar inget ritkigt bra svar eller tips på vad detta kan bero på.

    Någon som har samma problem eller kan tipsa om ngt sätt att komma till rätta med detta ? Är det telefonen ? Kortet ? Kan tillägga att jag har tele2 som operatör.
     
  2. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inte för att det är till någon hjälp, men det tycks iallafall inte vara något generellt Tele2/Legend-problem eftersom jag kör samma kombo utan några problem.

    Hör av dig till supporten.
     
  3. Skane

    Skane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du ett "gammalt" SIM-Kort? I så fall så kanske de löser sig med ett nytt.

    Jag har ju också haft problem med min Legend, men då med Telia. Dock så fick jag tillbaka mottagningen efter ett par sek. Mitt problem verkar ha självläkt på något konstigt vis?.
    Som jag också skrivit i min Topic Här så löste det sig efter det att jag gjorde såhär "Går jag in i Menu/Inställningar/Sekretess och bockar av att den ska "säkerhetskopiera mina data" så är problemet borta...."

    Nu kan jag dock aktivera det igen utan problem uppstår.

    Hoppas det löser sig för dig!
     
  4. dexmex

    dexmex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har kunnat läsa mig till att det skulle kunna vara så att ett gammalt sim-kort gör att telefonen beter sig just så som min gör.
    Och ja, det är ett gammalt sim-kort, säkerligen 4-5 år på nacken. Har nu beställt ett nytt, får se om det löser problemet.

    Skane; jag har testat det du beskriver, men det löste inte mitt problem.