Problem: Återkommande vibrationsläge

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av rome73, 24 jun 2013.

  1. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag mina barn lagt sig för kvällen brukar jag oftast (om jag kommer ihåg) sätta min Note II LTE på vibrationsläge, vilket jag antagligen inte är ensam om...
    Sedan på morgonen sätter jag på vanligt ljudläge igen.

    Mitt problem är att ibland (dock långt ifrån alltid) så envisas telefonen med att återgå till tystläge igen när någon ringer eller när jag själv ringer. Och bytet sker innan samtalet kommer så att det hörs inte att det kommer om man inte är i närheten av telefonen.

    Jag har testat att sätta på vanligt ljudläge igen, ta fram telefonenappen och så fort jag ringer så byter den till tyst läge igen. Om jag ser detta under samtalet och under samtalet ändrar till vanligt ljud läge igen så återgår den även till tyst läge igen när samtalet avslutats.

    Jag är inte säker på att detta beror på att jag ändrar till ljudlöst läge på kvällen, men det är endast då jag brukar ändra ljudläge.

    Jag har inte hittat något annat sätt att få bort tvångsbytet mer än att starta om hela telefonen.

    Är det någon annan som har samma problem och kanske en förklaring till varför och möjlig lösning på detta?

    Jag skriver detta i Note II-forumet då jag gissar att det kan förekomma i båda modellerna.
    Jag upplever inte att detta har börjat efter att jag installerat någon speciell app eller uppdaterar programvaran i telefonen.
    Det händer olika ofta, ibland varje dag, ibland kanske en gång i veckan...
     
  2. Lanken

    Lanken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem och har gått igenom mobilen grundligt men kommer bara fram till att de är en bugg.
    De löser sig när man startar om mobilen som du skrev.