Återställa google-konto omöjligt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av gwingis, 10 nov 2015.

  1. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har två-steg verifikation på mina google konton och tyvärr lämnade jag in mobilen med koderna för reparation, den blev fabriksåterställd. Nu har jag försökt 4-5 gånger att återställa mina konton med hjälp av googles formulär med det misslyckas alltid.

    På min gamla mobil är jag inloggad på alla mina konton men jag kan inte logga in på nytt någon annanstans eftersom jag inte har tillgång till 2-stegs koderna.

    De förvånar mig inte om att de har automatiska robotar som godkänner/underkänner återställningen.

    Finns det på något sätt man kan kontakta en google representant som kan hjälpa mig? Det börjar bli väldigt frustrerande att bli nekad återställning helatin när man är inloggad på kontorna.
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Kan du inte använda backupkoderna eller backuptelefonumret för att få en SMS-kod?
    Då kan du ändra inställningarna för 2-stegsverifiering och nog lösa problemet.
     
  3. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr så laddade jag aldrig ner backupkoderna och tydligen hade jag tagit bort backuptelefonnumret. Så när jag väljer att logga in med något förutom 2-stegs verifikation så kommer bara det alternativet upp.
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om du loggat in på en dator och sparat den så att du inte behöver uppge ny kod vid varje inloggning så kan du använda den datorn för att komma åt dina backupkoder och lägga till ett telefonnummer och även ändra inställningarna.

    Hela syftet med 2-stegsverifiering är ju just att låsa ute andra från ditt konto så om det skulle vara enkelt att ta bort det så försvinner hela vitsen.
     
  5. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har lyckats göra det på ett konto på en dator. Resterande konton har ingen dator betrodd. Tydligen är inte mobilen där jag är inloggade med kontorna betrodd heller.
     
  6. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Då tror jag att det kontot är kört. Jag har sökt efter andra vägar att återställa, men det finns bara backupkoder, mobilnummer eller att du har en betrodd dator inlagd.
     
  7. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    T.o.m, googles egna återställning med formuläret?
    Däremot verkar det helt omöjligt att få tillbaka kontot på det sättet.
     
  8. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Att nollställa hela kontot för att kunna fortsätta använda mailadressen kanske kunde funka även om man tycker att 2-stegsverifieringen borde sätta stopp för det också annars kan ju vem som helst radera hela ens konto.
    Jag hittar inte något funktion för det. Har du en länk så jag kan kika på den?
     
  9. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tror du uppfatta återställning på fel sätt, det jag menar är att man anger uppgifter om sitt konto så google kan på något sätt verifiera att du är ägaren och på så sätt ge tillbaka kontot.

    https://www.google.com/accounts/recovery/
     
  10. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag har ett likadant problem, så om vi vill diskutera vidare eventuella möjliga lösningar vore det mycket uppskattat. Jag lutar i mina tankar mer åt att man skulle behöva kontakta någon Google- support, för att då kunna berätta så mycket man kan och vet om kontot som möjligt, för att de då ska förstå att du är den rättmätiga ägaren. Är det någon som har undersökt sådana möjligheter?
     
  11. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Exakt det här.
     
    RNB gillar detta.
  12. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Hmmm...ja du. Det är inte så lätt om man hoppat över att se till att ha en backup för att ta sig in i kontot.

    Här hittade jag en annan väg:
    https://support.google.com/accounts/answer/185834?topic=1056283&hl=sv#phone
    Klicka på "Fyll i vårt kontoåterställningsformulär" och följ instruktionerna där.
    Använd en webbläsare på en vanlig dator så är det nog enklare.

    Edit:
    Jag testade i en icke betrodd webbläsare och valde då att trycka på "Try another way to sign in" efter att jag uppgett användarnamn och lösenord. Då finns valet "Ask Google for help...". Det är nog just det som @RNB@RNB och du söker efter.
     
    RNB gillar detta.
  13. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det är det jag gjort, finns tom ett formulär där du anger ditt lösenord för att sen ange att man har problem med 2-stegs-inloggningen. Så på det sättet borde bevisen vara starkare till att det är mitt konto. Sen är jag inloggad på kontona på en mobil.

    Om man bara kunde få tag på en person som man kan förklara situationen till. Googles egna formulär är helt värdelöst.
     
  14. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Vem som helst kan ju ha kommit åt ditt lösenord. Det är just därför man har 2-stegsverifiering. Alla som kommer åt ditt lösenord fastnar just i det här steget och ska ha allvarliga problem att komma vidare.

    Välj valet "I cannot access my phone or backup options". På sidan efter ska du fylla i epostadress där Google kan kontakta dig och sen telefonnummer som du kan ha använt med ditt konto. Vad som kommer på sidan efter vet jag inte för jag vill inte starta processen kring en återställning.

    Till slut så borde du komma till frågor om "när kontot skapades, vilka av Googles tjänster du använder och vilka personer du regelbundet skickar e-post till (om du använder Gmail)"?
     
  15. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Kan hålla med gwingis i att formuläret inte fungerar. Dessutom har jag en lösenfråga och ett svar som bara är en lång rad tecken - för att undvika att någon tar över kontot den vägen. Det här var långt innan 2-vägsverifiering och nu verkar det som det blir till min last, då jag inte har någon aning vad svaret är förutom en lång sträng random tecken. Jag har inte haft tillgång till kontot på 2-3 år. Och jag har rätt lösenord, samma som hela tiden. Räcker inte det för att Goog ska släppa på spärren? Ganska uppenbart att den som äger kontot inte kunnat logga in nu på ett bra tag? Jag tror också att lösningen på något sätt måste bli att manuellt ringa någon eller maila. Osäker på vilka dessa uppgifter är dock.
     
    Sweden2 och gwingis gillar detta.
  16. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har gjort alla möjliga kombinationer med det formuläret, det där därför jag önskar att man kanske kan kontakta en människa som man kan ge information till?
     
    RNB gillar detta.
  17. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag vet inte exakt vad du gjort så det är svårt att ge några fler tips. Eftersom jag inte behöver återställa mitt konto så vill jag inte gå igenom hela processen. Vad är det för sidor som kommer efter mailadress och telefonnummer? Eftersom Google frågar efter en adress som de kan kontakta dig på så antar jag att det till slut kommer till det.

    Jag kollade vilka frågor som kom på nästa sida och det var:
    När loggade du in senast på ditt konto?
    När skapade du ditt konto?
     
  18. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Sen kommer det vilka nr du har kopplat till kontot -Det kan jag.
    När började du använda följande appar Hangouts/Kalender/Gmail/Android -Kan jag hyfsat.
    Sen kan man även skriva fritext på max 255 tecken men det verkar de ge fan i eftersom jag bett dem kontakta mig direkt på mailen.
     
  19. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det ska ta 3-5 arbetsdagar så inom en vecka bör man få svar.
     
  20. gwingis

    gwingis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det är inte väntetiden som det är fel på utan att jag har blivit nekad 4-5 gånger. Undrar om det finns något att sätt att kontakta google på.