Återställa Optimus 3D efter brick eller Custom rom till orginal.

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av uddis, 23 mar 2012.

  1. uddis

    uddis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    139
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    Hej alla, tänkte bara slänga ut ett tips som jag hade på att återställa telefonen till orginal, ifall man som jag inte var nöjd med CM7 t.ex eller om man på annat sätt lyckats bricka den.

    Jag testade alla möjliga exempel på att återställa den, men ingenting fungerade för mig. Testade både med OMAP och LGFlashtool. Verkar ju inte gå utan att löda en egen kabel nu efter 18 september, sen prövade jag även med KDZ filer utan resultat.

    Lösningen då:
    Jodå kör LG's egna software updater. Plocka ur SIM och SD-KORT samt batteri ur telefonen. Sen håller du inne Vol Upp + PWR när du kopplar i USB-Sladden så skall LG Updater hitta telefonen. Sedan går du in på Kund support och nödläge/återställning. Där knackar du in dit IMEI nummer utan bindesträck och trycker check, sen börjar telefonen att återställa sig till orginalutförande. Detta fungerde klockrent för mig iaf. Hoppas det kan hjälpa någon.

    //Udd
     
  2. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Precis så har jag gjort i alla tillfällen där jag lyckats ha ihjäl min telefon.
    Dock så har jag aldrig plockat ut sim, SD-kort och batteri utan låtit allt sitta kvar.


    /Henke
     
  3. adhdkidden

    adhdkidden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag testade detta och när allt var klart och telefonen ska starta upp så hamnar jag i android system recovery utility. Jag kommer ingen vart och börjar tappa hoppet
     
  4. m4gnu5

    m4gnu5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Får det inte att funka... vad är fel? Provat 10-20 ggr under ca. 1 veckas tid...
     

    Bifogade filer:

    • wtf.jpg
      wtf.jpg
      Filstorlek:
      51,6 KB
      Visningar:
      119