Återställa Orginal ROM

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av madden, 23 feb 2011.

1. madden

madden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!
    Har rootat min telefon och haft några olika custom ROM's på den. Var korkad nog att inte ta en backup första gången jag bytte ROM och vill nu återställa min HTC Desire till orginal med Sense och hela kitet. Var finns orginal romen?

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Filen finns här.
    Filen skall heta:
    RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe.
    Du ser bara till att ha HTC Sync installerat och bockar för, under Inställningar > Program > Utveckling > USB felsökning.
    Sedan kopplar du in kabeln och startar RUUn. Allt raderas på telefonen (men inget på sd-kortet).

3. madden

madden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket! Och det är som att installera vilken ROM som helst?

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Nä, det är det inte, men om du gör som jag sa så ser du det.
    Det där att "Starta RUUn" betyder alltså att dubbelklicka på RUU-filen på datorn så startar HTCs flash-program för windows och du får svara på några frågor.
    Detta kan man också göra om telefonen inte startar riktigt, bara man kommer fram till fastboot med vol ner + power och där kopplar in usbkabeln. Då kommer det att stå fastboot usb i displayen (utan att man gör något mer) och då trycker man en gång på powerknappen sedan dubbelklickar man på RUU-filen. Detta kräver att man har HTCSync installerat på datorn också. Detta är ju räddningen när man har råkat ut för bootloop.

Men enklast är ju kanske att köra när telefonen går vanligt då så klart.

Man kan också välja att flasha med en version av rommen som man döper till pb99img.zip och lägger på sd-kortet och bootar om i recovery, men detta flashar inte hela systemet till exempel inte hboot. Men man behöver då ingen dator för själva flashen i alla fall.
    Här är alla filer till Desire.
    HTC WWE är de filer som passar olåsta svenska telefoner.

Last edited by a moderator: 24 feb 2011
    madden gillar detta.