Problem: Återställa raderade bilder???

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av CaptainMorgan, 30 sept 2013.

  1. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har ett STORT problem. Det är nämligen så att jag råkade göra en systemåterställning och därav har samtliga mina bilder+videos (över 1000st) raderats. Dum som jag är så har jag ingen backup på dessa bilder heller.

    Har testat ett gäng olika program för att återställa förlorad data men det går ju för tusan inte. Eftersom samtliga program kräver att mobilen ska visas som flyttbar disk för att man ska kunna söka igenom mobilen! Och det går ju inte göra det på min (j*vla) One X:mad:!! Jag menar alltså USB-Masslagringsenhet.

    Hur ska jag kunna återställa mina radera bilder?
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Bad luck.

    Men vadå systemåterställning? I vanliga fall rörs inte /sdcard vid en återställning

    USM finns i många custom roms. Men även om du använder ett recovery program kanske du får fram 70% halvdana filer och resten så pass korrupta och överskrivna att de inte går att läsa.

    I framtiden, ha dropbox photo upload påslaget och gör regelbundna backuper
     
  3. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag startade telefonen i fastboot mode (strömknapp+Volym ner) och trött som jag var råkade jag starta igång telefonen i "factory reset".

    Du menar alltså att jag kan komma åt en del av mina bilder om jag root:ar mobilen. Har aldrig gjort detta förut nämligen. Om jag nu väljer att göra detta. Kan jag då återgå till orginal ROM?? Har nämligen en Tre-brandad/låst mobil.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Nej jag menar att du kan få igång USM (USB Mass Storage) om du låser upp bootloadern och byter rom. Nu har du redan tryckt på systemåterställning så filerna är väck.

    Ja du kan gå tillbaka till stock rom. Gör en nandroidbackup och håll den i säkert förvar på datorn eller i molnet så kan du använda den till att gå tillbaka till stock rom när du vill.
     
  5. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Iom att du gjort en factory reset så är det väl kanske lite svårare..
    pröva med nåt recovery tool för foto eller liknande.. Du får ju upp telefonen som en USB enhet så det kan ju funka.. Vet dock inte vilka som är kompatibla med filsystemet på en telefon..
    T.ex. http://download.cnet.com/Pandora-Recovery/3000-2094_4-10694796.html?tag=mncol

    Det gäller ju dock bara filer som inte redan är överskrivna så oavsett så lär du tappa en
    hel del..
     
  6. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Problemet är ju att jag inte kan få upp telefon som en usb enhet eftersom JB inte stödjer usb-masslagringsenhet, utan har övergått till MTP.

    Alla program som jag kört hittar inte min telefon just pga detta. Därför så måste jag lägga in en custom rom för få tillgång till USB masstorage igen.


    Slutsats: Min nästa mobil måste definitivt ha tillgång till minneskort!
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Precis!! Därför skaffade jag min Z ultra. Det är inte många som erbjuder en sd kort läsare längre vilket är synd för det behövs verkligen!
    Just nu har jag bara ett gammalt 16GB kort i min, vet inte vart alla korten tog vägen sen jag hade min HTC Desire

    Sent from my brick
     
  8. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Helt rätt! Plats för Sd-kort är ett måste!
    Hur funkar Z Ultran? Är den inte för stor? Får det plats i fickan? :) Funderar på en sån nämligen. Inte nog att jag blev av med alla mina bilder så råkade jag tappa min HOX i backen så hela displayen gick sönder! :(
    Jag ska nog avstå från att köpa en lott kan jag säga.
     
  9. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är inga problem med att få ned den i byxfickan, jag kan få ned min hox också, i helt vanliga chinos. Batteritiden är riktigt bra fastän S800 monstret gömmer sig under skärmen, får ungefär 36h med 5 timmar skärmtid i bästa fall.
    Ljudkortet (QDSP6V5A 600MHZ) är ett riktigt lyft från tidigare telefoner, det är faktiskt värt att spela .flac musik och investera i ett par Beyerdynamic lurar eller ett par ur Sennheiser CX serien. Och för att inte nämna att med min Samsung 2A laddare är telefonen fullt laddad på bara en timme! Gick in till Phone House igår och kikade lite, vilka bebistelefoner allt annat ser ut att vara idag haha. :) Med den stora skärmen är den helt klart värt sitt låga pris.

    Heh, alla har sina dar. Måndags var en "¤%#¤ för mig. ;)
     
    Last edited: 2 okt 2013