Fråga: Återställa till Samsungs mjukvara från CM

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' startad av vanjie, 30 maj 2015.

  1. vanjie

    vanjie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har haft min N3 liggandes ett tag men tänkte ge den till frugan. Den har CM inlagt och får hela tiden massa problem med "Google Play Tjänster" har stoppats. Jag har wipeat cachen osv men efter ett antal timmar kommer problemet igen.

    Så jag tänkte slänga in Samsungs egna mjukvara och tänkte då bara kolla om det går direkt från Kies eller ska man köra via Odin?

    Vill tyvörr inte mecka in nyare CM även om det säkert är 1000ggr snabbare än samsungs egna för minneskort-läsaren är buggig så jag får flasha utan den.
     
  2. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tanka senaste obrandade polska 5.0 från sammobile och flasha via Odin tycker jag
     
    vanjie gillar detta.
  3. vanjie

    vanjie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, det fungerade fint, fick gå in och rensa cachen bara för att få orginalromen att boota upp, den fastnade på samsung animeringen först.
     
  4. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Annars kan du köra Audax, det är en TW rom som flyter på fantastiskt bra. Du kan ju även ta bort all bloat och ändra dpi med textdroider. Dessutom körs alla installerade appar i multikörning.
    Fantastiskt trevlig rom.