Problem: Återställde stock Android via TWRP och nu fungerar inte min PIN-kod för låsskärmen [LÖST]

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av Hund, 13 dec 2015.

  1. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag testade CyanogenMod ett par dagar, men bestämde mig för att återgå till stock Android. Sagt och gjort återställde jag min backup via TWRP och nu när jag startar telefonen så får jag i vanlig ordning ange min PIN-kod för SIM-kortet och sedan PIN-koden för låsskärmen. Men nu påstår den att jag har fel PIN!?

    Går det att komma runt det utan att behöva nollställa telefonen?
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Du kan ju testa.
    1. On a computer or other mobile phone, visit: google.com/android/devicemanager
    2. Sign in using your Google login details that you also used on your locked phone.
    3. In the ADM interface, select the device you need to unlock (if it isn’t already selected).
    4. Select ‘Lock’
    5. In the appearing window, enter a temporary password. You don’t have to enter a recovery message. Now click ‘Lock’ again.
    6. If it was successful, you should see a confirmation below the box with the buttons Ring, Lock and Erase.
    7. On your phone you should now see a password field in which you should enter the temporary password. This should unlock your phone.
    8. Now, before you go on with your life, go to your phone’s lock screen settings and disable the temporary password.
    9. That’s it!
     
  3. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag provade det, hittade det tipset när jag Googlade. Nu står det bara "Locked by Android Device Manager" och jag inte göra ett jota.

    Edit: Det försvann, det är som innan nu.
     
  4. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag hittade en lösning! :D

    Källa: http://forum.xda-developers.com/nexus-6p/general/psa-twrp-backups-lockscreen-security-t3245070