Återställning av appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av VIktoriusviking, 3 okt 2011.

  1. VIktoriusviking

    VIktoriusviking Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Förra veckan så lämnade jag in min arc till Telia för att jag hade ett pixelfel och en spricka i plasten, jag hade fört över nästan alla min program till mitt sdkort innan och jag tog ur det mendans dom fixade det, nu när jag fick tillbaka den så var den helt återställd, så jag tänkte att det bara var att sätt i kortet igen och så hade jag alla appar som förut, men de kommer alldrig upp;(

    Någon som vet hur man ska göra?
     
  2. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Android, trots lagringskapaciteten på SD-kortet, lagrar appar centralt i det inbyggda minnet. Det vill säga, ifall du inte hade backat upp dem via en dedikerad backupapp eller liknande är det troligt att du inte lär kunna återställa mycket.

    Enklare och antagligen snabbare är att ladda ned allt igen från market.
     
  3. VIktoriusviking

    VIktoriusviking Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha, ok jag misstänkte det lite:(
    Synd, men då får man spela om alla barnorna på angry birds. Yippie!:)
     
  4. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Apparna får du tag på genom att gå in på market med ditt Gmail-konto och sedan "mina appar" men dessvärre har appdatan förlorats.
     
  5. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Bumpar tråden då jag har en liknande fråga.

    Under menyn säkerhetskopiera och återställ så kan man välja att säkerhetskopiera data, vilket konto samt automatisk återställning.

    Kan man någonstans se vilka appar som omfattas av säkerhetskopieringen?

    Efter fabriksåterställning så har jag flera gånger testat att automatiskt återställa apparna, och då kan massa gamla appar inkluderas och flera nya saknas.
    Eller någon blandning av de båda.

    Därför har jag oftast struntat i att återställa appar automatiskt det senaste året, för det blir bara fel ändå.

    Senaste fabriksåterställningen var häromdagen, då provade jag även att bocka ur rutan för säkerhetskopiering. Och sen bocka i den igen i förhoppningen att den skulle förstå att jag ville ha mina nuvarande appar säkerhetskopierade.

    Efter fabriksåterställning provade jag återställningen, och de appar som återställdes stämde ungefär med det jag hade installerat i februari...

    Vet någon hur man kan få lite mer kontroll över skiten?