Fråga: Återställning och batteritid ICS

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Marie71, 16 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu är mitt enda problem batteritiden efter uppgradering till ICS.

Är det värt att göra en fabriksåterställning för detta med allt vad det innebär?

jag minns hur struligt det var att få mejl att fungera när telefonen var ny - blev samtal till Tele2 support hit och dit. Jag tänkte om man skulle skriva ned alla inställningar innan man återställer - men jag hittar inte var dessa inställningar finns i telefonen? APN och allt vad det heter som man behöver för att komma åt 3G, mejl och allt.

Orkar inte. :cool:

Tror ni det kommer komma någon uppdatering inom rimlig tid som förbättrar batteritiden?

En annan fråga - finns det något annat sätt att säkerhetskopiera telefonen än Kies? Den låser sig vid sista kopieringen varje gång. På jobbdatorn och hemma - så lär ju inte få det att fungera någon gång... Antingen är det något i telefonen som gör att programmet låser sig eller så är det programmet i sig. Vet ej.

Last edited: 16 mar 2012
  2. Pylver

Pylver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag flashade officiell 4.0.3 från Samsung häromdagen och upplevde extremt dålig batteritid första dygnet, men sedan jag gjort Factory Reset och laddat telefonen fullt ett par gånger upplever jag att det blivit betydligt bättre. Första dygnet kunde den suga 30% av lite pill med appar, ikoner och widgets... men nu tycker jag det blivit bättre faktiskt.

Ändå inte lika bra som innan, så jag funderar på att försöka hitta någon vettig rom med tweakad batteritid tills Samsung släpper "patch".

Edit: Angående säkerhetskopia finns det väl ett par appar som man kan göra sånt med, vet inte om det kräver superuser dock...

3. Marie71

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har inte rootat eller något sådant. Utöver att jag använder Go Launcher Ex så är telefonen som jag "fick" den. Har inte ändrat något.

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tror faktiskt att det ska fungera fint trots återställning... Känns som att telefonen mer eller mindre klarar det själv! Annars är det ju bara att skriva in inställningarna igen, det ska inte vara några större problem! Bara att skriva här igen om det uppstår problem - Swedroid är bättre än Supporten! ;)

5. Marie71

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är detta ok?? Hjälp mig tolka?

Jag har inte använt telefonen på hela kvällen. Vad betyder dessa siffror?

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Bilden: Du har haft igång mobilen i typ 14 timmar och har 46% kvar, det ser bra ut!

Under bilden har du några blåa prickar - De blå prickarna är när mobilen är "vaken" och håller på med grejer, och när det är svart så betyder det att den gått ner i deep sleep (den sover, vilket är bra för batteriet)... Ser bra ut på din!

Android OS - Den brukar ligga tvåa, men eftersom att du inte använt din mobil så mycket så ligger den först, dvs. att den har procentuellt dragit mer än din skärm eftersom att du inte haft skärmen tänd så ofta! ;)

Allt ser normalt ut!

MatsGF och Marie71 gillar detta.
  7. Marie71

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jättetack för denna förklaring!! :) Har aldrig fattat hur jag ska tolka dessa siffror och de blåa prickarna har jag inte ens lagt märke till.

Då verkar allt vara ok - då struntar jag i en fabriksåterställning. Återigen tack!

8. inact_0030

inact_0030 Guest

Klicka på urladdningsgrafen så får du mer detaljerad info om när luren varit vaken, när den varit vaken och skärmen har varit på och hur anslutningen till mobilnätet har varit. Jag tror att det KAN vara så att alla upplever MYCKET dålig batteritid första dygnet kan vara att luren laddar upp alla bilder till Google+. Jag lät min göra det och kom att tänka på det först mycket senare. Efter detta första katastrofala dygn (batterimässigt) har min batteritid förbättrats med kanske 10 till 20 % jämfört med Gingerbread.

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Testa detta, gjorde det på min pga problem med scrollningen,den var okänslig och ryckig. Det är ingen reset av telefonen utan bara en enklare rensning som inte påverkar några inställningar i telefonen på något sätt. Var noga med att titta vilken rad du står på då Factory reset är på raden över eller under

När telefonen är avstängd

Håll in Power + Home + Volym plus inne samtidigt, ca 10-20 sek
    Då kommer man in i Recoverymode, väl därinne välj "wipe cache" genom att stega nedåt med volymknappen, bekräftar med ett snabbt tryck på powerknappen.
    Välj efter det att starta om telefonen.

10. Marie71

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack för alla tips!

Nu har jag upptäckt en ny irriterande sak. Jag kan inte föra över filmklipp till Facebook via Wifi... Men med 3G går det - fast jag vill inte använda upp all min månadsdata!:(

Varför fungerar det inte via Wifi? Allt verkar fungera. Wifi-ikonen ser ut som den för över data - men i notifikationsfliken står bara 0%, inget händer...?

Så här står det oavsett hur länge jag låter den hålla på:

Föra över denna bild t.ex. gick hur lätt som helst över wifi... så varför inte till facebook??

Uppdaterat - idag fungerade det. Måste varit något fel hos facebook??

Last edited: 18 mar 2012
  11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.