Fråga: Återställning pga. ev DOA.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Hessi, 16 dec 2011.

  1. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Hej!

    Upptäckte precis att multitouchen på min Galaxy Nexus inte fungerar som den ska.
    Utan när jag håller den i vertikalt läge och exempelvis har ett finger uppe i vänstra hörnet, så händer ingenting när jag sätter dit ett andra finger någon annan stans på skärmen.
    Dessutom så är multitouchen allmänt ostabil.

    Jag misstänker därför att jag kommer behöva skicka tillbaka telefonen och göra en DOA.
    Snabb som jag är, har jag hunnit låsa upp bootloadern och flashat in "Android Revolution HD™".

    Finns den nordiska ROM:en tillgänglig för nerladdning och hur går jag tillväga för att helt enkelt återställa allt till så som det var från början?

    Tack på förhand!
     
  2. uncoloured

    uncoloured Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kanske en dum fråga, men har du kollat att det verkligen är multitouchen och inte Android det är "fel" på? I vissa lägen så hanterar ju OS:et inte multitouch, t.ex. om man drar ner notification bar en bit och försöker klicka på hemskärmen. Att klicka på meny/hem/recent fungerar dock när man håller ner notification bar.

    Antar att du provat att aktivera Pointer location under Settings->Developer options...
     
  3. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Jag har dubbelkollat problemet med appen MultiTouch Visualizer 2 och spel som MX Mayhem.

    Edit: Hm, aktiverade Pointer location och då verkar detta problem inte uppstå.
    Fan vad skönt, då verkar problemet ligga i mjukvaran. Tack så jättemycket! :)

    Flera på XDA som har detta problem. Att problemet bara ligger hos vissa appar kan bekräftast med appen MultiTouch Tester
     
    Last edited: 16 dec 2011
  4. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Någon som sitter på den nordiska ROM:en eller rättare sagt yakjuxw?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
    Last edited: 18 dec 2011