Fråga: Återställningsfråga

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av gurgel, 26 mar 2016.

  1. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej!

    jag installerade kingroot, vilket fungerade bra, detta mest för att kunna köra en del appar som kräver root, tex, en upplåst version av kameran, problemet är att det inte går att installera vissa av dessa appar, det står något i stil med att installationen misslyckades.
    Jag blev trött på detta och tänkte att jag gör en total återställning av telefonen, detta gjorde jag,

    men till min förvåning så blir inte telefonen helt återställd, avsaknad av vissa appar och andra installerade appar finns fortfarande kvar.

    Hur får man tillbaka telefonen som den var från butik?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    jag har även testat pc companion, men den ger ändå inte en helt total återställning, tex, kingroot och alla appar som kräver root ligger kvar , hur blir man av med allt sånt?
     
  4. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    en annan grej jag funderar på, vissa appar kräver att man patchar framework, men vad är det och hur gör man detta?
     
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Om du vill bli av med Kingroot så ladda ner SuperSU från Playstore. Det och använd sedan evempelvis titanium backupp och avinstallera Kingroots applikationer ifrån rooten av systemet.
     
  6. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    jag provade detta, men det gick inte att installera SuperSU, jag fick ett felmeddelande under installationen.
    Jag provade även att avinstallera kingroot med titanium men då fick jag ett felmeddelande att kingroot var inaktiverat, detta meddelande poppade upp hela tiden, men försvann efter omstart av telefonen.
     
  7. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Om du fortfarande har problem, ladda hem Z3C senaste firmware. Sök efter Z3C ftf och hämta hem flashtool. Placera ftf filen i C://Users/.flashTool/firmware/ och välj wipe data, cache, dalwik, appdata etc. :)

    Jag rekommenderar själv flashtoool före PCC, då det alltid löst problem för mig
     
    bernard gillar detta.
  8. gurgel

    gurgel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    348
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Behöver man någon speciell firmware beroende på om man har låst bootloader eller ej? jag vet inte vad jag själv har, kan man lägga in en rootad firmware då?
    Om det nu skulle gå att lägga in en rootad firmware, hur går det sedan i såfall med uppdateringar till telefonen?
     
  9. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    OTA kan jag inte svara på då jag alltid uppdaterat med pre root firmwares. Har du custom recovery kan jag länka dig en pre rooted firmware. Det är lättast för dig med root att göra egna pre rooted firmwares med prfcreator. 2 saker krävs. Supersu och en officiell firmware, sen twrp om man vill. Flasha i recoveryn och klart. :)