Att äga en iPhone 4-användare med SGS

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Husknuten, 6 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag skrev att jag har en Samsung Captivate. Men för att tala om den internationella Samsung Galaxy S så tycker jag inte alls att den är plastig. Den är väldigt stabilt byggt och enligt mig behöver en telefon inte vara byggd av aluminium eller glas för att vara bra. Iphone 4 känns överdrivet tung i handen och väldigt oergonomisk. Dessutom så handlar recensioner oerhört mycket om personliga preferenser och favorisering.

Du skrev ios och Android. Dessa är operativssystem och skiljer sig mycket åt beroende på vilken telefon man använder. För att formulera om, SGS flyter på minst lika bra i menyer/spel/appplikationer (om inte bättre) som Iphone 4, speciellt med den senaste uppdateringen.

DLNA? Bluetooth? USB? Wifi? Alla dessa funktioner gör att man kan få åtkomst till diverse apparater som stödjer funktionerna. Jag kan exempelvis styra min tv och dator med telefonen.

2. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns ju plast och PLAST

Det är mycket möjligt att SGS laddar en sida fortare i browsern, SGT är iaf snabbare än Ipaden, och ja, det kan absolut vara lite störande att Iphonen/Ipaden inte hinner ladda när man skrollar ner på sidan så att man bara ser vit/gråa rutor. Trots detta tycker jag att det är betydligt trevligare att surfa på en Iphone 4 vs SGS, samt Ipad vs SGT då scroll och zoom flyter snyggare.

Jag hade 2st force close igår, en gång på den förinstallerade mailappen och en gång på Dolphin HD. Dock på SGT...

3. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt?

Hur skall Wifi och DLNA kunna hjälpa mig i bilen? eller med en portabel högtalare? Vad jag vet finns ingen bilstereo eller liten batteridriven/bärbar aktiv högtalare som klarar detta idag. Bluethooth har för risig ljudkvalité (se posten ovan) och via USB kan bilstereon bara hitta telefonen som extern disk, och då är det mycket bättre med USB-minne.

Styra datorn med telefonen gjorde jag innan Android fanns, däremot känns DLNA spännande även om jag inte ser när jag skulle ha ett behov av detta.

Jag är inte alls ute efter att smutskasta Android eller Samsung, (Hade självklart inte köpt en SGT om jag tyckte att allt var skit) men ville uppmärksamma att det inte bara är guld och gröna skogar och att det faktiskt finns saker man saknar i Android och på SGS/SGT, där Iphone/Ipad är bättre.

4. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Känns som tråden spårat ur lite. Det jag efterfrågade var enbart argument att använda när man får påhopp från iPhone-ägare

5. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Jag förstår inte?

Vad är Iphone? Ni snackar om Apple men de gör väll datorer som förr hade problem med minneshanteringen men efter att störtvända och bygga på UNIX blivit ett rätt okej OS. Heter det inte numera OS X och är vita?

Har Apple börjat tillverka telefoner nu också? Trodde att Android var det senaste och därför jag köpte en. Hade jag vetat om en Iphone och att den var super-inne hade jag lagt vantarna på den istället. Kosta vad det vill, bara jag får springa omkring och vifta med den så kollegorna blir avundsjuka.

Vad jag förstår - efter att läst tråden- kan man göra precis samma saker med en Iphone som med Androidnallen. Iphonen är av glas och 50% dyrare har jag nu förstått. Självklart jag hade valt Iphonen. Passar bättre till min personligt glammiga stil. Nu sitter jag med ett sketet Samsung Android djur. Ångrar mig djupt.

6. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, jag vill bara veta vad för argument jag ska köra över iPhone-användare med. Inte vad iPhoneägare behöver för argument för att kanske lyckas övertala en SGS ägare!

-Ett argument är ju att en iPhone är ruttet dyr.
    -En annan är att man måste ju köpa alla möjliga tillbehör för att kunna göra normala saker. Typ ladda telefonen i ett vägguttag. (Jag är inte riktigt säker på om detta fortfarande är fallet, men med min iPod Touch så följde det inte med en vägguttagsladdare.. ).
    -Täckningen blir sämst om man håller i en iPhone.
    -När jag skulle uppdatera min iPod Touch var jag tvungen att köpa den nya programvaran... Antar att Apple tar ut en sådan har avgift på många flera saker.. Kanske inte världens dyraste, drygt 50 spänn var det, men ändå en extra kostnad bara för att få använda min iPod. Jmf. med att alla SGS-ägare ska behöva betala för att få sin android till version 2.2... !

Kan säkert komma på massor med mera saker. Men som sagt, vi vill inte ha iPhone-snubbar här och försvara sin älskling med en fanatikers övertygelse! Håll er till något trevligt Mac-forum där ni kan härja och älska!

7. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Haha lustigt att såfort iphone o Apple dyker upp går folk i taket undrar varför, så är det inte på andra forum. Själv valde jag efter mkt om och men iphone före android främst pga problemfriheten, apparna, enkelheten, och att den har lite bättre batteritid än många andra smartphones. Finns saker med android som är bättre än iphone och iOS men sammantaget va valet givet med iphone för mig. Det är den personen som påstår att det ena är överlägset de andra som är en äkta fanboy.

8. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det inte lättare att hitta relevanta saker att försvara sig med (då man blir attackerad av en Apple fanatiker), om någon som faktiskt har och använder både Android och iOS (Iphone och Samsung) berättar styrkor och svagheter, så man slipper basera sina uttalanden på hur ens Ipod touch fungerade 1999. :)

9. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vad är det du säger 24-seven?! Allt som är objektivt eller åsiktsbaserat är bara fanboy-aktigt. Älskar du inte android och helst av allt hatar iphone är du en Apple fanatiker. Oliktänkande är bara för amatörer ;)

10. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Säger du det?
    Själv säger jag att det är lika oavsett område. Volvo vs Saab, Windows vs Linux, kristendom vs islam, AMD vs Intel, Boeing vs Airbus, framhjulsdrift vs bakhjulsdrift. Finns hur mycket exempel som helst på att fanboys finns överallt.

11. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För folk som är totalt pantade när det kommer till teknik, vilket många faktiskt är, finns det ingen bättre apparat än iPhone. De saker som man kan göra med den (som Steve har bestämt att man får göra med den) funkar som regel automagiskt medan man som Androidägare ibland tvingas till lite meck och pill för att få luren dit man vill ha den.

Vissa går helt enkelt igång på automagiskt och idiotsäkert medan andra går igång på fräna processorer och tuffa skärmar. En sak som både du och iPhoneägarna borde lära er är att det som är bäst i ens egen lilla värld inte per automatik är bäst för alla andra.

12. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Aaaaarrrrgh! Inte igen.. :P
    24-seven, ska du inte sälja din SGS? Du verkar ju ha valt sida rejält.. ;) Angående bluetooth och ljudet, klarar det inte Mp3/Spotify-kvalitet menar du? Källa? Det duger med USB, men inte AUX..?

Äh.. :)

13. monster-inc

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det jobbigaste med Apple fanboys är att dem har så grymt mycket tunnelseende när de ska argumentera och diskutera.
    Ingen av de apple fan-boys som skrivit här i tråden har ju följt ämnet. Men det är ju standard för dem eftersom de inte kan förstå vad som står.

Men hur som helst, jag följer ju inte heller reglerna eftersom jag inte skriver om ämnet så därför börjar jag göra det igen :)

-Med en SGS kan du byta batteriet.
    -Jag ska nu byta min skärm också eftersom jag tog sönder den gamla... :(
    Men eftersom det är en SGS så verkar detta inte vara några problem. Bara ta bort bakstycket, lossa 7 skruvar och koppla ur 2 kontakter och sedan byta.. King, om man jmf med iPhone.. :) Där vet jag inte ens hur jag byter batteri...
    -Visa hur enkel SGS är att använda och hur snyggt det är med widgets.
    -SGS är ju mycket enklare att använda än t.ex. iphone, speciellt när man skriver sms! Jag gillar inte att man måste ha upp ett helt tangenbord när man har en iphone, mycket bättre med ett tangentbord som ser ut som en vanlig telefon där man har knapparna 1-9 och trycker på. King!
    -Sen går det ju snabbare att surfa på min SGS.
    -Sen väger ju SGS mindre! = mycket skönare att ha i bröstfickan på min gucci-skjorta.
    -Min chef på ABB har också en Android telefon, precis som alla mina arbetskamrater. Jag skulle aldrig få för mig att ha en iPhone som vanliga studenter har... Känns billigt!

Hoppas massor av fanboys blir arga nu! Då blir jag glad :)

(Hoppas många fanboys blev arga nu).
    (Det bästa med sånt här är ju att ingen egentligen kan säga att jag har fel, eftersom alla dessa diskussioner alltid är väldigt subjektiva och osakliga för fakta :) )

14. monster-inc

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Glömde jag säga att jag har en iphone 3gs och en iphone 4, men de är så sega att surfa på så jag brukar mest använda dem att lyssna på musik på när jag är ute och springer. Det är bara för att jag inte vill riskera att min SGS blir fuktig av allt mitt flåsande. Det kan ju iofs min iPhone också bli men det känns inte så viktigt..

15. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag har alltid undrat vad så många iphone-anhängare gör här..?

16. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Peniskomplex? :)

17. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

18. 24-seven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jaa Apple är verkligen den sämsta skiten, kan knappt använda en iphone att torka sig i ändan med, att folk använder dessa låsta små fula sakerna designade av hin håle him self, och dessutom spelar de inte flash, de har inte ens plats för minneskort (ja det är sant, inget minneskort!!) Förstår inte hur folk som har en sån patetisk ursäkt till telefon kan leva med sig själva...

Men det skall jag säga, att kommer det hit ett sånt där svin, och så mycket som hävdar att det går att ringa med hans ajjfån, då blir det kölhalning direkt.

Våra Samsung-telefoner är ju de vassaste som finns, hur någon ens kan komma på tanken att det skulle finnas en annan produkt, (och dessutom från det där töntiga märket med ett halvätet päron (eller nåt) i loggan) som skulle kunna spela i samma liga som våra androider och rent av vara bättre på vissa saker är ju stört löjligt.

Känns det bättre nu?

Förlåt om jag förstörde er söndag genom mina uppenbart fanboyistiska uttalanden om att det kan finnas några områden där den hemska hemska Iphone är bättre, det skall aldrig hända igen.

19. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Haha den bilen känner jag igen :teeth:

20. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

hahaha, bästa motiveringen. SGS är min fintelefon bara:)

Dom har ju inget att modifiera i sina telefoner så då har dom inget att diskutera i sitt forum och måste då gå någon annans stans.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.