Att byta abonnemang - tänk igenom normalanvändningen först

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av pest46, 19 okt 2019.

  1. pest46

    pest46 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Comviq och Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 10 V, Motorola G62 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 10 V, Motorola G62 5G
    Platta:
    Lenovo P11 Plus, Galaxy Tab S6
    Om du funderar på att starta ett nytt abonnemang, eller kanske att fortsätta och förlänga ett redan befintligt, är det viktigt att också tänka igenom vilken typ av användning du normalt har utöver datapaketeringen. Om du ringer en del från Sverige och till utländska destinationer, även till länder inom EU, behöver du studera utlandspriserna hos de operatörer som du är intresserad utav. Det är stora skillnader för minutpriset och om det tillkommer en öppningsavgift eller ej. En del operatörer har tillvalspaket som kraftigt sänker priserna, trots en månadsavgift för själva tillvalspaketet, medan andra inte erbjuder det. Det är ju totalkostnaden för dig som är intressant !
     
    bernard gillar detta.
  2. Sara_H

    Sara_H Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag kan bara hålla med. Finns en massa att tänka på innan man köper/byter ett mobilabonnemang. Det du tar upp kring utlandspriser är nog något många glömmer. Tror också att de flesta glömmer är att kolla täckningen där man vistas på sommaren (sommarstuga, båtliv i skärgård etc). Finns fullt av bra artiklar på området:

    Nu slåss de om mobilkunderna
    Billiga mobilabonnemang - Vi jämför och listar operatörer (scrolla ner)
     
  3. Livsstil

    Livsstil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har gjort en liten jämnförelse mellan olika operatörer på samma nät, Telia. Tyvärr fungerar inget annat här uppe i norrland.

    Det är stora skillnader på pris per GB. Skärmavbild 2019-11-24 kl. 22.50.37.png
     
    bernard och svenix gillar detta.