att koda en påminnelse? helt fast!

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by mardox, Nov 25, 2010.

1. mardox

mardox Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag har en app som jag ska uppdatera med en påminnelse funktion.
    ide är denna: appen heter DictaNote och gör som det låter anteckningar.
    det jag vill är att man ska kunna välja ett datum som telefonen ska påminna än om den anteckningen man valde att bli påmind om. säg att du valde julafton! då kommer du på julafton se en notification som du kan trycka på för att se anteckningen.

jag har kodat valet av ett datum,tid även notificationen och allt som händer när man trycker på denna notification. Men nu till problemet, på vilket sätt ska jag göra så telefonen avvaktar till i detta fall julafton med att visa denna notification? först tänkte jag att jag kan använde en handler, men insåg snabbt att detta nog inte funkar då en person nog stänger ner appen/rebootar innan julafton.. jag har alltså inte ens provat med en handler för det kändes lönlöst så om ni vet att en handler klarar av detta så säg till.

jag har letat runt men hittar ingen med ett liknande problem, i alla fall ingen som har behövt hjälp med det^^

tackar så mycket på förhand!

2. woody

woody Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Timertask och en service i bakgrunden? Eller något säkert med services. Timertask är väl kanske inte det bästa...

4. mardox

mardox Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

tack för svaret, kolla upp alarmManager klassen och den verkar vara exakt det jag vill ha , och sen har jag hittar info om hur man fixar en onboot reciever :)