Attityd på Swedroid

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av daxwise, 12 feb 2018.

  1. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Allt som oftast dyker det upp besserwissers här. Jag tycker det är väldigt tråkigt.
    Det är tråkigt att läsa när stackars forumbesökare ställer en fråga och möts av besserwisserattityd och blir totalt idiotförklarade. Jag har själv råkat ut för det. Men den personen har huggit på många andra användare också. För egen del blir jag bara förbannad, men andra kanske blir ledsna. I den verkliga vardagen går det beteendet nämligen under benämningen mobbning. Här på Swedroid får de hållas. Jag fick till och med en varning för att jag anmälde personen som ger sig på andra. Och det trots att det i samma meddelande bekräftas att jag hade rätt i anledningen till min anmälan, att vi som använder forumet ska kunna ställa och svara på frågor och att vi håller en schysst ton mot varandra.
    Swedroid är till för att lära, inte att mästra eller bete sig som ett troll.
    Jag har alltid gillat dessa trådar eftersom det är väldigt lärorikt att läsa på, men när elitisterna tar över trådarna och direkt eller indirekt kallar folk för idioter är det inte kul längre. Det börjar ge en dålig smak i munnen när folk beter sig som as bara för att de är skyddade bakom ett tangentbord.

    Och nu får jag väl en varning till för att jag uppmärksammar problemet, vilket i sådant fall bekräftar min tes.
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Ser inte ens att du har någon varning men har ett svagt minne om en incident med dig och en annan användare.

    Jag tyckte faktiskt ni båda var lika kålsupare båda två för båda skulle hävda att ni hade rätt och full kunskap.

    Sen att det visade sig att du hade fel är en sak. Men jag tog tag i vederbörande och raderade ett par av hans kommentarer och dina. Men inga varningar gavs mer än det som skrevs på skälet till att jag tog bort inläggen.

    Förövrigt så har vi rapport knappen som alltid är tillgänglig och vi tolererar absolut inga trolltyg.
     
  3. Franke

    Franke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Platta:
    Ipad Air
    Den här tråden ska inte ligga under off topic, att du inte ens klarar av att lägga en tråd i rätt forumkategori är ju dåligt i en klass för sig. :innocent::innocent:<3

    Vad tråkigt att du upplevt det så. Jag har känt en del värme och att det är väldigt familjärt, men jag är inte inne i alla kategorier och läser. Det du skriver om mods och varningar låter dock som det tråkigaste, de ska finnas där och vara neutrala i sitt ställningstagande. Det får inte bli en elit-klubb här inne.
     
  4. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Mobbning är givetvis inte tillåtet på Swedroid, från någon, och alla ska bemötas med en god attityd. Rapportera alltid sånt som du tror eller tycker bryter mot reglerna, även om du inte är säker, så tittar vi igenom och gör en bedömning eller agerar utifrån det.

    Vi kan inte heller se att du har någon varning registrerad på dig, så tror det kan vara ett enkelt missförstånd.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  5. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag tycker det är rätt svårt att hitta rätt i Tapatalk, så det är det primära skälet till varför jag inte hittade rätt. Jag sökte faktiskt. Tack för att du flyttade den till rätt plats.

    Och min poäng är en del av det du (nästan) skriver, att om jag har fel, rätta mig. Det är inte så konstruktivt att kalla någon för idiot och himla med ögonen. Jag lär mig ingenting av det. Det visar inte vilken flik jag ska klicka på för att hitta korrekt konfiguration. Och jag tror inte någon annan heller ser det som särskilt givande.
    Den som vill tycka att jag är en idiot kan göra det utan att säga det. Jag vet redan att jag inte vet, vilket är anledningen till varför jag ställer frågor på Swedroid. Att kalla någon för pucko hjälper inte. Att säga att någon har fel utan att säga vad som är rätt hjälper inte heller.
    Oftast är tonen hjärtlig och hjälpsam här och det är fint att se. Det är därför jag gillar Swedroid, för att alla nivåer av kunskap får plats. Men man vill inte höra att man är en idiot, vare sig insinuerat eller ordagrant, när man upptäcker en inställning i telefonen som nästan beter sig buggigt.
     
    Kristy gillar detta.
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    Utan att veta vad trådskaparen varit med om eller syftar på, så kan jag hålla med till viss del. Personligen bryr jag mig inte om sånt, jag skakar bara av det. Dock har jag förstått att det finns andra som inte tar det lika lätt och som tyvärr har lämnat forumet. Det är lätt att misstolka text vilket gör det ännu viktigare att hålla god ton. Jag är inte perfekt, jag kan säkert ha skrivit saker som kan misstolkas av andra och tvärtom. Jag hoppas andra vågar säga ifrån om så är fallet så man har chans att rätta till det.
     
    Last edited by a moderator: 12 feb 2018
    RuffyMan, rufy93, bernard och 2 andra gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det skrivs uppåt 1000 inlägg om dagen på Swedroid och det är svårt för moderatorerna att hinna med att läsa allt, varför det är viktigt att flagga inlägg som innehåller personangrepp etc. så att de kommer till moderatorernas kännedom. Hellre en rapport för mycket än en för lite! Vi är tacksamma för rapporterna och avverkar dem i regel hastigt under dagtid (5-10 min).

    Vad gäller taskig attityd är det lite knepigare eftersom det handlar om en gråzon. Vad en person uppfattar som taskig attityd behöver inte nödvändigtvis uppfattas som det av en annan. Vi försöker hålla det så högt i tak som möjligt, men av forumreglerna framgår samtidigt att det är god ton som gäller på Swedroid, och avviker en användare från det skall en varning utdelas.
     
    Zoobo, Droid82, rufy93 och 5 andra gillar detta.