Auktionsforum?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Lumamannen, 29 feb 2012.

  1. Lumamannen

    Lumamannen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 12T
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Har en fundering.

    Är evigt trött på folk som alltid i alla lägen skall ha auktioner om allt, detta gäller inte bara swedroid utan i många andra forum.

    Men för att prata om detta forum, varför inte sätta upp en del i köp/sälj bara dedikerad till auktioner, så att vi alla andra människor som faktiskt vill köpa nått, för ett fast pris kan få göra detta.

    Bäst av allt i mina ögon vore om auktioner förbjöds, och var hänvisade till tradera som sig bör (inget ont om auktioner, jag ligger på tradera väldigt ofta).

    Men det är väldigt segt att försöka köpa *nånting* i swedroids forum, alltid skall det dras ut i det oändliga, nån kan ju höja med en femma nån månad eller så...

    Kanske skulle våra regelmakare (som uppenbarligen älskar det) skapa en regel att man *måste* sätta ett pris, så kanske dom slapp jag folk som är otrevliga nog att försöka sälja mer än två ägodelar samtidigt (detta var lite ironi, för dom som inte begrep det själva)

    Hur som helst, jag tror faktiskt att vårt köp/sälj hade tjänat på att slippa auktioner, som det är nu så känns det knappt lönt att skumma annonserna när man helt enkelt inte kan slå till på nått.

    Var tror övriga deltagare??

    // Christer
     
    pjw gillar detta.
  2. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Bra tänkt! Jag håller med fullt ut.
     
  3. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Köp och sälj har diskuterats en hel del internt och förändringar kommer med största sannolikhet att införas inom en snar framtid. Någon auktionsdedikerad sektion har det dock inte varit tal om, däremot krav på att annonserna har en viss struktur, en mall att utgå ifrån. Alternativt att vi helt enkelt omvandlar Köp och sälj till en förmodererad sektion, där varje nyskapad tråd alltså måste godkännas av en moderator innan den blir synlig för andra användare.

    Inget är dock hugget i sten ännu.
     
  4. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag tycker att förhandsmoderering vore en bra idé; annonser helt utan prisriktning, otillåtna bumbningar och missuppfattning om regler som bara skapar irritation och oreda är saket som skulle försvinna.