Auto 3g vid upplåsning?

Diskussion i 'Applikationer' startad av opazo, 2 maj 2011.

1. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Hej hej. Såg att kompisen hade Auto 3g på sin iphone. Letade lite i Market men fanns inget som var bra. Det jag söker är en app som slår på 3g när man låser upp skärmen och stänger av 3g när man släcker skärmen. Tack!

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

2. HugSeal

HugSeal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har inte använt det själv men skulle gissa att tasker fixar det

3. Matte Hedström

Matte Hedström Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Green Power stänger av all datatrafik när skärmen stängs av och slår på när du låser upp.

Sent from my LT15i using Tapatalk

4. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det tror jag timeout3g fixar! Har bara testat lite kort men jag tycker batteritiden är helt ok även med 3G påslaget, så appen är inget jag använder.

5. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

En helt korrekt gissning. Tasker kan lyssna till "Screen On" och "Screen Off" och vidta önskade åtgärder. Du skulle kunna kombinera Screen Off med en liten fördröjning så att den inte stängs av direkt utan snarare när skärmen varit av i, säg, 3 minuter. Alternativt skulle du kunna kombinera Screen Off med en batterinivåkoll och eventuellt tid på dygnet (dvs stäng av data när skärmen släcks OM batteriet är under 25% och klockan är före 15.00)... Möjligheterna är oändliga.

Länk: https://market.android.com/details?id=net.dinglisch.android.taskerm

6. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Men drar 3G verkligen mer batteri än 2G? Med 2G går det ju långsammare att överföra data så det borde ju snarare dra mer batteri?

Eller är det lite begreppsförvirring, är det all datatrafik som ska stängas av? Det verkar ju inget smart, då kommer ju inga bakgrundssynkningar att funka...

7. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är inte en jättestor skillnad på 3G och 2G, men den finns där. Det är sökningen av 3Gnät som drar fruktansvärt mycket batteri. Så om man reser med buss/bil/cykel längre sträckor där man byter mast så kan man stänga av 3G för att spara batteri.

Att ha mobilen utan Data connection över huvudtaget på samma ställe med 3G och samma inställningar fast med 2G, så kommer ni att se att ni kanske sparade 10min.

8. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Green power verkar ju bra vid en första anblick. Den sätter ju på 3g efter en stund så att den kan hämta olästa mail etc för att sedan stänga av sig igen

Jag skall testa denna appen och sen återkommer jag.

9. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag skulle säga att det är viktigare att hålla synkintervallen på en rimlig nivå vad gäller väder, aktiekurser, nyhetsflöden etc...
    Har man inga appar som toksynkar så borde de flesta batterier klara ett dygn. Att stänga av all data är som du säger inte jättebra med tanke på att så mycket i operativsystemet bygger på kontinuerlig uppkoppling (kontakter, gmail osv.).

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Jag kör med allt på. Push mail för företagsmailen,gmail för privat, surfar några minuter varje dag och pratar ca 1-1,5 tim om dagen. Då ligger jag på ca 50-60% kvar av batteriet vid 18:00. Har ställt in Företagsmailen (Moxier) att inte synka med push efter 16:30,gmailen synkar hela tiden.

Tycker det är helt ok med tanke på att att jag väcker telefonen ganska ofta för att kolla inkommande mail och kalendernotifieringar.

Av den anledningen har jag svårt att förstå varför man vill bromsa telefonen,har man ingen möjlighet att ladda varje kväll kan jag förstå att man vill spara på allt men annars förstår jag inte

11. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Hej igen.

Har kört Green power ett tag nu. Funkar utomordentligt till min lur. 3g watch dog funkar perfekt ihop med GP.

Ställt in så att 3g går på när man låser upp luren. Är en tankning på gång så stänger den inte av 3g när skärmen slocknar. Fungerar urmärkt med wifi också. Dock har jag stängt av det då jag sällan når ett wlan på dagtid.

Jag är i varje fall nöjd. Tack för den!

12. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Juice Defender har denna funktion. Har bara kört det i några timmar och tycker det fungerar bra hitills.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk