Problem: autofyll går inte att trycka

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dingus, 7 dec 2021.

  1. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jag har sökt både i forumet och på nätet, men jag hittar ingen lösning på problemet. Lägger därför upp en tråd här. Autofyll funkar inte ordentligt. Jag trycker på fältet för exempelvis "telefonnummer" och då får jag förslag från autofyll, mina telefonnummer poppar upp som förslag. Men jag kan inte trycka på dem. Det händer ingenting, helt stumt. Autofyllförslagen blir kvar och försvinner inte heller medan jag trycker på skärmen. Detta har funkat hur bra som helst tidigare, särskilt fiffigt när jag handlar online och slipper mata in alla fält manuellt. Jag har testat att trycka på ett förslag från tidigare sökningar, tex i netonnets sökmotor, där jag skriver "ipho" och får då förslag från tidigare sökning på "iphone 13". Här går det jättebra att trycka och aktivera förslaget som poppar upp. Jag har problemet på en Realme gt 5G som kör android 11 och UI 2.0. Jag använder endast chrome som webbläsare. Men det verkar inte vara tillverkarrelaterat eftersom jag inte får några sökträffar där tillverkarnamn och modell ingår. Jag kanske söker dåligt men jag får inga spår alls när jag söker på problemet. Någon som blir klok på det här eller kan knuffa mig i rätt riktning?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Kan det vara en (nyinstallerad) app som ligger som ett filter över skärmen och stör? Vissa frågor jag får i min mobil går inte att svara på pga jag använder en sådan app (jag vet ju vilken app det är och jag vill ha den igång).
     
    Kristy gillar detta.
  3. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jag gick igenom alla mina appar nyss. Nya är hbo max och fm22 mobile. Ingen av dem verkar vara skurken i dramat. Vilken app är det som orsakar problemet för dig?
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag har en app som heter Display Brightness (den finns inte längre i Google Play) som gör att vissa dialogrutor inte fungerar (som att i Chrome ge enheten tillstånd att se min plats) men autofyll funkar hos mig så det var bara ett tankespår...
     
    Dingus gillar detta.
  5. qaef

    qaef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med en poco x3. Mycket irriterande och inga nya installerade appar...
     
    Dingus gillar detta.
  6. HaloGuilty

    HaloGuilty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nothing Phone 2 12/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nothing Phone 2 12/256
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9 FE plus
    Jag har samma problem med min Lenovo tab P11.
    Tog bort senaste uppdateringen till Chrome (15 nov) sen fungerade mitt igen. Får invänta nästa uppdatering till Chrome.
     
    Dingus gillar detta.
  7. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Då kan man vara hyfsat säker på att det rör sig om en bugg i senaste versionen av Chrome?
     
  8. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Ja, det stämmer. Märkligt att de inte åtgärdat den än. Tillfällig lösning: avinstallera uppdateringar och inaktivera automatisk uppdatering. Funkade för mig.

     
    Dingus gillar detta.