Automatisk omstart?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Hotlips, 10 jan 2010.

  1. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Har haft min Galaxy ett par veckor nu och har vid ett flertal tillfällen tagit fram telefonen bara för att se att den väntar på PIN-kod, som om den startat om av sig själv. Detta har jag dock tillskrivit att den legat i en ficka och att jag råkat trycka ner on/off-knappen. Telefonen är helt original utan Root, skins eller konstiga program.

    I morse vaknade jag dock till androids signaturmelodi och när jag tittade på mobilen som låg bredvid så såg jag att den mycket riktigt höll på att boota.

    Personligen står jag nu i begrepp att packa ner telefonen och gå tillbaka till butiken. För som jag ser det så ska en så viktig personlig pryl som en mobiltelefon inte starta om av sig själv. Speciellt inte då man efter omstart måste knappa in PIN för att den ska hoppa igång igen, med risk för missade samtal. Alternativet är ju att inte ha PIN aktiverat och så är det förmodligen ingen vettig människa som vill ha det.

    Det vore synd om jag tvingas lämna tillbaka en i övrigt mycket trevlig telefon på grund av en sån här sak, som jag ändå anser vara en riktig "showstopper" i mobiltelefonsammanhang.

    En snabbkoll här på forumet gav vid handen att jag inte är ensam om detta, ett flertal Motorola-ägare verkar dela min upptäckt. Är det fler Galaxy-ägare än jag som har detta problem? Finns det någon känd lösning?
     
  2. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Finns ingen känd lösning, men med senaste uppdateringarna Samsung har släppt så verkar det hända mindre ofta. Jag hade det flera ggr per dag i början, men nu efter ett halvår så händer det bara kanske en gång i månaden.

    Jag har pinkod avstängd och använder pattern för inloggning. Då missar jag i alla fall inga samtal eller alarm på morgonen.
     
  3. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag hade också en hel del reboots i början, men nu efter ett par månaders användning så är det ett tag sen det hände sist.

    Jag har inte uppdaterat firmware eller rootat den, har testat säkert 250+ apps under tiden, så kan inte sätta fingret på varför den gjorde reboot (eller varför den slutade). Det enda jag kan tänka mig är batteriet - det talades om att batteriet skulle köras in, så kanske det hade att göra med reboots? Långsökt kanske, men kommer inte på nåt annat.

    Men allt är frid o fröjd nu, kanske det blir så för dig också.. jag förstår din frustration, när du plockar fram luren o ser att den fastnat vid pinkod skärmen, med föjld att du kanske missat nåt viktigt samtal...
     
  4. hubako

    hubako Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min telefon hade en förmåga att starta om sig i samband med att den försökte ansluta till wlan ibland. du kan ju testa inaktivera wifit på telefonen.
     
  5. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har också haft problem med detta, de senaste hade med Locale att göra.. Varje gång jag kom hem, där den skulle slå på Wifi, startade den om. Detta löstes genom att slå av Locale....

    /Simon