Automatisk vidarekoppling vid viss geo-position?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Maveric77, 7 sept 2010.

  1. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Efterlyser en app om det finns, som automatiskt vidarekopplar min mobil när jag befinner mig på ett visst ställe.

    Anledningen är att jag har väldigt dålig GSM täckning här hemma, det är i princip bara på övervåningen som det funkar. Jag vill alltså att när jag kommer hem så ska mobilnummret automatiskt vidarekopplas till min hemtelefon så att jag kan gå runt i huset och prata i telefon! Och sen när jag kör hemifrån så ska vidarekopplingen brytas och samtalen ska komma i min mobil!

    Finns appen, eller finns det i alla fall teoretiska möjligheter att den går att skapa?

    Skulle ju faktiskt även kunna tänka mig att när jag t.ex. går in på gymmet så skickas alla samtal direkt till telesvar o.s.v. På så sätt slipper man ju byta profil till ljudlös när man befinner sig på ett ställe där man vill ha mobilen på ljudlös! Det där sista kan man ju säkert lösa med Tasks eller Locale, men det är just vidarekopplingen som jag är ute efter...

    Tack på förhand!
     
  2. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som har några tankar om detta?
     
  3. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kolla upp appen Locale, testa sök här på forumet så finns det en del information om det med. Den ska kunna göra olika saker tex slå på wlan när man kommer hem och sånt.
     
  4. Sleepwalker

    Sleepwalker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tasker gör detta mycket bra!