Fråga: Automatiskt inmatningsläge

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av AnnikaBodell, 26 jun 2012.

  1. AnnikaBodell

    AnnikaBodell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Föll såklart och införskaffade uppföljaren till min kära 2a.
    Började leka med den i helgen, bestämde mig efter ett tag för att tvärtemot 2an använda mig mer av Samsungs egna inlagda appar/program i 3an. Så installerade GoSms enbart för att återställa mina sms från deras cloudtjänst.
    Och det var väl här problemen började.

    Skickade sms med gosms inledningsvis och då kunde jag utan problem skicka ikoner. Tänker främst på hjärtana under "symbol-tangentbordet".
    Avinstallerade gosms och började istället använda samsungs egna smstjänst, precis som jag hade tänkt och när jag då skulle skicka samma hjärta så fick jag ett meddelande om att
    "Meddelandet kan vara skadat i mottagarens enhet. Ändra inmatningsläge till automatiskt".
    Och min sambo får ett frågetecken, istället för det hjärta som jag avsåg att skicka..

    Har letat runt och det känns som att jag tryckt på allt där det står automatiskt, har även försökt återställa inställningar för tangentbordet. Men har fortfarande samma problem.

    Nyfiken på om fler upplever problemet så att det kanske ligger i s3:an eller om det är jag som gjort ngn inställning. I värsta fall får jag väl frångå tanken om att använda de förinställda programmen och gå tillbaka till gosms om problemet skulle visa sig ligga i S3an.

    Om inte annat kanske ngn här vet vart jag hittar inställningen för automatisk inmatning, som jag tydligen inte lyckas hitta själv.
    Reagerar eftersom det gick inledningsvis och nu går det inte alls.
     
  2. pervolator

    pervolator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inställningar för meddelanden

    Hej. Motsvarande hände på min sambos Galaxy II.
    Efter jag hade ominstallerat och joxat med andra inmatningsspråk/teckenuppsättningar i ett par timmar (i det här fallet thai) så löste hon det själv.

    Det är inte inställningar i språk/inmatning - det är inställningar i meddelanden... sätt teckenkodning till automatisk.

    /p
     
  3. nille123

    nille123 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag bumpar denna tråd istället för att skapa en ny. Har detta problem när jag skriver kinesiska tecken på min Galaxy. Kan inte hitta hur man ska sätta inmatningsläget till automatiskt. Antar att det är en liten dum sak. Någon som vet?
     
  4. alcsverige

    alcsverige Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar inte för mig heller! Morr. Trots ominstallation.