Automatsvar ?

Diskussion i 'Desire S' startad av p-son, 14 mar 2012.

  1. p-son

    p-son Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    På mina gamla telefoner har jag flitigt använt mig av automatsvar då jag är ute och kör hoj med headset, dvs att telefonen själv svarar efter ett par signaler på Nokia både med och utan Synmbian var det 3 signaler som gick fram innan den svarade, så att man hann förbereda sig.

    Denna funktionen finns ju inte på Androider vad jag förstått och hittat.

    Har provar 2 st olika "appar" för att få igång automatsvar, men ingen av dem funkade....

    Med den ena aktiv så gick det inte ens att svara över huvud taget ! (Advanced telephone, vet ej vem app det var)
    Med den andra var det "bara" automatsvaret som inte funkade, som var endaa funktionen med appen..... (AutoAnswer 1.5, Från Everysoft)

    En av apparna stod det uttryckligen att den skulle funka ihop med HTC

    Kör Desire S:
    Android 2.3.5
    HTC Sence 3.0

    Någon som VET ett program som fungerar för denna funktionen ?
    Gratis eller betal..
    Eller vet något annat trix för detta ?
     
  2. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag kör med Headset Button Controller - använder appen för att styra vad knapparna på headsetet skall göra och tycker det funkar utmärkt. Appen har även funktionen med automatsvar men den har jag inte testat.

    Finns även en Trial så du kan testa så den funkar som du vill.
     
  3. p-son

    p-son Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    skall testas, MC-Headsetet saknar svarsknapp, så automatsvar är ett måste !

    tack !

    nu hittade jag ett gäng till som jag inte hittat innan på "play"

    skall testa en som heter lazycar som verkar väldigt lovande, om nu den funkar som den skall !!

    återkopplar !
     
    Last edited: 16 mar 2012
  4. p-son

    p-son Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "lazycar" funkar fint, har en feature där man kan ställa in den att automatiskt starta när man stoppar ett trådat headset, funkar finfint !
    Automatsvaret är det enda jag testat i appen, men man kan välja svarstid, ett par olika fasta tider kan väljas.
    Man kan även låsa den till bara bluetouth om man vill, men det är jag inte intresserad av så det har jag inte testat.