Problem: Autorotera fungerar inte

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av thexps, 8 sept 2012.

  1. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Hejsan gott folk!

    Köpte en One X för ca 2 månader sedan och märkte att de var något konstigt med skärmen då den inte roterade när den skulle, t.ex. när jag skulle kolla på youtube så fick jag ha skärmen "stående"
    Tänkte inte mycket mer på det men idag när jag skulle spela så fick jag det bekräftat när jag inte kunde styra i bilspelet (Man styr genom att tilta telefonen åt sidorna)
    Har provat g sensor kalibrering utan resultat, loden ligger i fas oavsett hur man håller telefonen.
    Kör men Custom rom och har bytat ett par gångar så installerat telefonen har jag också gjort.
    Kan ju tillägga att autorotera är igång i inställningar :)

    Någon som har någon lösning?
    Är inte jätte sugen att skicka den på reperation då den dels är rootad men jag köpte den även begagnad, förvisso i obruten förpackning.

    Tacksam för svar
    Med vänlig hälsning
    Robin Nilsson
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du haft samma problem med flera olika rommar? Har du testat att lägga in stock för att se om det börjar fungera då?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Ja det är likadant oavsett rom tyvärr.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo högst troligt så är det ett hårdvarufel om du testat med flera romar

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1826628

    Intressant fel eftersom du låst upp luren.... men måste vara ett sk "ursprungsfel".

    Ge dig inte en millimeter, sköt all argumentation skrifligt !
     
  5. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Ja lite störigt att man inte funktionstesta telefonen till 100% innan man roota.. men men inget att göra åt de nu.

    Ja det kommer säkert bli en massa strul. Köpte den begagnad också, dock var den oöppnad men kvittot står på ett annat namn, ochså är det ju det här med att telefonen är upplåst. Men enligt komsumentverket så inom 6 månader så är det upp till dom ätt påvisa att jag orsakat felet.

    Vet du hur det är när man köpt den begagnad?
    Okey så jag lämnar in den, men efter det så ska jag bara ha kontakt med dom via mail om de blir problem?
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo...

    Nu måste du läsa på NOGA !

    http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/


    Det spelar ingen roll hur många ägare det varit och ditt fel är dokumenterat enligt min mening.

    Men... att byta ett moderkort i en lur är en dyr historia och med OneX sunkiga kvalitetsnivå så kan det bli problem !

    Hursomhelst så "surra" inte en massa i telefonsamtal utan sköt det skrifligt så slipper du bli fintad....

    OBSERVERA sedan att det är "säljaren" som har ansvaret !
     
  7. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nu är jag inte helt säker på vad du antyder, men om du antyder att han inte har garanti för att kvittot står på en annans namn så är det inte korrekt. Jag skriver inte detta för att hacka på dig utan för att hjälpa TS, om du inte antytt att han tappar garantin för att kvittot står i någon annans namn ber jag om ursäkt!

    Garantin är aldrig personlig när det kommer till mobiltelefoner, garantin följer med telefonen oavsett vems namn som står på kvittot. Dock så ligger reklamationsrätten kvar hos den ursprungliga köparen, så att försöka reklamera telefonen och få ut en annan modell kan bli väldigt svårt om återförsäljaren inte är riktigt schysst, vilket få ÅF är.. Men annars håller jag med ovan, sköt allt skriftligt så har du mycket större chans att få det du vill, talar av egen erfarenhet! Och behöver du hjälp så är det bara att vända dig hit igen så hjälper vi dig mer än gärna :)

    Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2
     
  8. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Jag tackar för tipsen, Lämnar in den i veckan och återkommer med resultat!
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo nu blev det "surr" i tråden från någon som jag inte fattar hur han resonerar ?

    Det viktiga är att du INTE hamnar i "telefonsurr" för då är du direkt i underläge.

    Garantin och begreppet "ursprungsfel" är det som gäller oavsett vad du gjort med luren.
     
  10. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Kan ju meddela att g sensorn verkar fungera nu för första gången, upptäckte det precis! :-)
    Vet dock inte vad som gjort det, finns 2 alternativ. Igår så lindade jag in telefonen i en handduk och slog den i väggen (läst att en liten smäll kan fixa det) eller om det är uppdateringen till min custom rom som kom idag. Hur som helst jag är lycklig, hoppas den fortsätter att fungera nu bara :-)