Autorotera och rörelser fungerar ej

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av arulord, 17 maj 2011.

  1. arulord

    arulord Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Först tråden här men läst forumet en tid då jag köpt en sgs2, min första smartphone.

    Upptäckte nu att min autorotering och de olika rörelserna "tex zooma genom att hålla in 2 punkter och vippa" är kaputt. Jag har det aktiverat i rullgardinen och de är ibockade under inställningar. Är hårdvaran trasig eller finns det något jag kan göra för att få igång det, tror ni?

    Jag har gjort en factory default (telefonen var då av och jag tryckte volym, mitten och power, och valde reset). Det fungerar fortfarande inte.

    Vet inte om det kan hänga ihop med att min telefon, efter att batterierna hade tagit slut första gången, vägrade starta eller laddas. Jag fick då upp ett grått batteri utan animering. Sedan dök en gul trekant upp bredvid med ett "!" på, sedan kom en tredje ikon bredvid med en thermometer på. Var på väg att skicka in telefonen på service då men hipps vips hoppade den igång. Innan detta fungerade rörelse sensorerna.

    Tacksam för hjälp om ni kan komma på något.<3

    /Niklas
     
  2. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan du visa en bild på dina inställningar? Du tar en bild genom att hålla in HOME-knappen och sen trycka på POWER-knappen.

    När du klickar på Tilt så finns det ju en Test-knapp du kan trycka på. Fungerar det där?
     
  3. arulord

    arulord Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har bockat i alla rörelser som finns och testat dem. Hittade ett tips om *#0*# test tool och när jag gör Gyro self test där så får jag pass men på Image test händer inget.