Fråga: Avinstallera appar, har jag ett spionprogram?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Queen.of.love, 19 okt 2018.

  1. Queen.of.love

    Queen.of.love Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla glada intelligenta människor
    Jag undrar över några saker och förväntar mig nu expert hjälp av er ☺️

    • Hur går jag till väga för att scanna av min (Huawei Honor 9 lte) Jag vet det är en Honor 9 sen exakt om det måste veta kikar jag på det då isåfall. Efter om det är spionprogram I den? Den beter sig ytterst märkligt!
    • Hur jag tar bort för installerade appar?
    • Hur skyddar jag min lur från angrepp från virus osv?
    • Jag har internet wifi sak jag använder hur ska inställningar vara för bästa optimala skydd?
    • Jag vill vara ANONYM när jag är ute på nätet..
    • Jag vill min lur och identitet ska vara anonym och skyddad samt mina konton överallt!
    Så var finns min HACKER PRINS? /IT GENI? kalla det vad du vill mig kvittar det nästan men Hacker prins låter mest lockande.. Tänk att ha den makten awesome ju! Haha detta är säkert simpelt men jag är stolt för jag har lärt mig själv inte illa för att då bara använt datorer i 2 års tid detta var när jag var 20-21 ca så intrisserar mig inte för ens jag va ca 18 men iaf så min polares dator fick en trojansk häst? I sin dator jag satt en hel natt och den stängde var enda möjlig lösning jag hade alla rutor bara stängdes ner men denna ger sig inte i första taget min vän var i fullständig panik och upprepade frågan vad gör du, vad gör du nu då? Jag kan inte förklara vad det är jag gör jag bara gör det läser mig till det men jag är bekväm nu och ber er om hjälp istället för har inte tålamod med min ADHD! Ja nu svävade adhd hjärnan iväg haha! Ha en awesome Fredag Alla CIAO // Queen
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 146
    Mottagna gillanden:
    4 841
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Det är nog rätt osannolikt att man får ett virus eller trojansk häst i en smarttelefon på samma sätt som i en Windows dator. Programmen installeras ju via Google Play appbutiken.
    Men det finns ju program som kan scanna igenom den som Avast:
    Gratis antivirusapp för Android | Avast Mobile Security

    Fast jag tror Huawei har ett eget inbyggt program till det också om jag inte minns fel.

    Kan ju finnas flera orsaker till om en mobil beter sig märkligt.
     
    bernard, Kent och Kristy gillar detta.
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Queen.of.love@Queen.of.love
    Välkommen till Swedroid. Jag har justerat din rubrik en smula så den reflekterar ditt problem. Vidare anser jag att det är ganska jobbigt att läsa en fetmarkerad text, men det kanske bara är jag :)

    Lycka till!
     
    Fraz, bernard, Kristy och 2 andra gillar detta.