Avinstallerade apps återkommer / Nyinstallerade försvinner

Diskussion i 'Galaxy S' startad av christi@n, 26 jul 2010.

1. christi@n

christi@n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag blir tokig.... :cry:

- När jag avinstallerar appar så syns dom inte i ES file explorer, inte på Market som installerade, och inte under Androids inställningar och program. Ikonerna försvinner också. Alltså dom är avinstallerade som dom ska.
    Jag startar om telefonen och vips så är allt jag avinstallerat tillbaka igen. Program + ikoner återkommer som dom alltid funnits där.

- Jag installerar ett nytt program. Startar programmet, kör det. Funkar.
    Startar om telefonen och vips så är det borta igen. Som om det aldrig funnits installerat.

Har avinstallerat samma spel 10 ggr nu, med olika program och på olika sätt, men när jag startar om telefonen så är dom tillbaka igen.
    Likaså har jag installerat om samma appar flera ggr (eller gjort en update från market på något som hade uppdateringar available). Installerade appar och uppdateringar försvinner efter reboot.

Vad kan ha hänt :( ?
    (problemet började för någon dag sedan)

Last edited: 26 jul 2010
  2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Rekommenderar dig att göra en fabriksåterställning av telefonen, låter som om den buggat ut fullständigt :(

3. christi@n

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja det var vad Samsung helt oväntat rekommenderade mig också ;)
    Men dom svarade iallafall på mail... :)

Tänkte jag skulle slippa detta, men jag har haft en del programkrasher med telefonen så det kanske är lika bra.

4. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, tror det bara är slöseri med tid att försöka fixa det på annat sätt.

5. christi@n

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det här går inte så bra - fabriksåterställd ??

Nu har jag fabriksåterställt telefonen och det är ingen bättring. Jag trodde att alla installerade apps skulle fösvinna när man gjorde fabriksåterställning, men icke... dom är ju kvar.

Kan man inte återställa den lite mer effektivt???

Med den fabriksåterställning som skrivs om i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14302 så sker ju inte mycket mer än att hemskärmarna nollas.
    T.o.m. alla offline spotify låtar ligger kvar på telefonen. Ändå har jag, förutom fabriksåterställning på alla tre sätt jag vet om, även formaterat det interna SD kortet med telefonens funktion för detta.

Ska jag behöva skicka telefonen till samsung ... :(

6. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Verkar ju inte vara en riktig återställning isåfall, tyvärr har min dator med Kies blådumpat så jag kan inte kolla om man därigenom kan göra en ordentlig återställning av telefonen. Någon som vet?

7. christi@n

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Problemet har bara blivit värre nu efter alla återställningar. Kort tagna med kameran syns bara som svarta bilder i galleriet.. 3G har lagt av, Market funkar inte att ladda ner från längre.. osv.
    Idag lämnade jag in den för färd till Samsung servicecenter. Den funkade i cirka 3 veckor.

Har funderat på vad som har hänt.. och det enda som är lite mer än normalt är dessa två:
    - Jag försökte mig på en Navigon installation och hade flera installationsproblem med detta... där jag också kopierade över alla kartor o så till telefonens sdkort.. sen försvann hela mappen, fast jag är säker på att jag lade över dom...
    - Installerade Astro file manager (eller vad den hette) Programmet kraschade, och plötsligt varnade telefonen att jag bara hade 50mb kvar i minne (borde varit närmare 2gb). Omstart=program borta och minnet korrekt igen. Astro krashade flera ggr med samma resultat när jag senare försökt installera det.

Ja detta är historien så långt. Får se vad jag får för svar från Samsung.

8. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Testa linda filemanager vet inte om det hjälper.
    Men installa ett program som vägra försvinna och radera med den.
    Funkade för mig även om jag inte ens är nära dina problem men kostar ju nästan inget att ttesta.

9. christi@n

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jipppiiii hoppas jag... Idag nästan 4 veckor sedan jag lämnade in telefonen ringde dom och sade att den är på väg tillbaka till butiken från ANOVO. Mainboard skall vara bytt. Ska bli kul att se om jag har fått uppgraderad firmware också....

Ägt telefonen i 7 veckor varav 4 på verkstad... really najs...not!

10. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

haha dom kanske bara körde en flash med odin och sa att dom bytt mainboard

edit,
    lita aldrig på NÅN

11. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är ju egentligen oväsentligt förutsatt att telefonen fungerar som den ska när den kommer tillbaka. :)