Problem: Aviseringar försvinner

Diskussion i 'P20-serien' startad av Carljohanz, 25 sept 2019.

  1. Carljohanz

    Carljohanz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har nyligen köpt en ny huawei (p20 pro). Var nöjd med den enda tills jag märker att aviseringar från flera appar försvinner efter ett tag. Får jag exempelvis en snap ligger den inte kvar i rullgardinsfältet mer än en timme, ibland inte alls. Messenger, tinder och annat försvinner helt som avisering efter att det har kommit in mer än tre meddelanden från olika personer.

    Det här gör att jag missar att läsa/svara på många viktiga meddelanden i tid.
    Har försökt gå igenom alla inställningar, installerat tredjepartsappar och läst på forum men inget hjälper!

    På min äldre mobil var aviseringarna alltid kvar tills dess att jag själv klickade eller svepte bort dem.

    Finns det någonting att göra åt det här?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ligger de inte kvar när du låser upp mobilen?

    Har för mig att de försvinner från låsskärmen om man låser upp och låser på nytt. Men i aviseringsfältet bör de vara kvar om telefonen är upplåst.

    Flyttar även din tråd till rätt forum.


    PS Välkommen till Swedroid!
     
  3. Carljohanz

    Carljohanz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja från låsskärmen ska de försvinna när man låser upp, men de försvinner även från status/aviseringsfältet efter ett tag, ibland på en gång.
    Har försökt hitta någon inställning för att göra aviseringar "låt stå" tills jag tar bort dem eller klickar på dem själv, men hittar inget sånt.

    Tack!