Problem: Aviseringar från kalendern

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av jasifil, 24 apr 2017.

  1. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Någon som vet vad som är fel med kalendern och aviseringarna från den? Påminnelserna flashar till helt ljudlöst några sekunder när telefonen är i viloläge trots att jag ställt in att ljud ska spelas. Vibrationen funkar inte heller för just kalenderpåminnelser. Inte heller visas någon symbol för kalenderpåminnelserna på AOD så är man inte i närheten just när skärmen tänds upp under några sekunder så ser man inte att man fått någon påminnelse förrän man låser upp telefonen. Man ser ju andra aviseringar på AOD så även kalenderpåminnelser borde väl visas där? Särskilt som man använder kalenderappen som medföljde kan man tycka.

    Likadant är det när man använder telefonen och skärmen är på just när en påminnelse ska visas. Då händer absolut ingenting. Man ser alltså inte påminnelsen överhuvudtaget.

    Någon som har lust att testa detta på sin telefon och bekräfta att det är fel eller att det just min som felar? Om så är fallet så gör jag en återställning omedelbums :)
     
  2. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Det visade sig att aviseringar var blockerade i programhanteraren för just kalenderappen. Märkligt kan tyckas eftersom en kalenders själva existens består i att avisera :) Problemet löst således!
     
    ubernice, Trino och R3b0rn gillar detta.