Fråga: Avvisa samtal

Diskussion i 'iPhone 11-serien' startad av polar590, 27 jun 2021.

  1. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 442
    Mottagna gillanden:
    3 227

    MINA ENHETER

    Varför kommer det bara upp en grön och en röd lur på vissa samtal,resteranda samtal kommer det bar upp en grön lur finns ingen röd lur för att avvisa samtal?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Osäker om jag förstår frågan men:

    Låst telefon:
    InkedIMG_6039_LI.jpg

    Olåst telefon:
    InkedIMG_6040_LI.jpg

    Varför det är så har jag ingen aning om. Jag misstänker svep rörelsen är för att minimera feltryckningar när man plockar upp enheten. Säg om enheten ligger i fickan med låst skärm och den börjar ringa och du sträcker dig ner för att lyfta upp den och råkar komma åt "Avvisa" och eftersom det bara kräver ett tryck så blir samtalet avvisat och en viss frustration uppstår säkert.. Som sagt ingen aning men tycker det känns ganska logiskt i min hjärna iallafall.

    Om du vill tysta ett inkommande samtal när telefonen är låst så trycker du 1 gång på sidoknappen och för att avvisa det helt så trycker du 2 gånger. Då kommer den som ringer dig meddelas att personen du är upptagen eller om du har röstbrevlåda igång så går samtalet vidare dit.

    Om man bara vill tysta ner ett inkommande samtal så kan man även trycka på antingen volym upp eller ner.

    Hoppas jag förstod frågan rätt :)
     
    Kristy och jogge gillar detta.
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 442
    Mottagna gillanden:
    3 227

    MINA ENHETER

    Ja,det gjorde du,tack för hjälpen
     
    iterva gillar detta.