azure 0.5?

Diskussion i 'Legend' startad av sasafarkas, 12 aug 2010.

  1. sasafarkas

    sasafarkas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    hej till alla som har rootat
    finns det någon som har testat azure och vad tycker ni om den?
    själv kör jag indigo bean så jag undrar om den är bättre?
    indigo bean funkar prima,det enda som jag kan inte få igång e apps2sd,har försökt några gånger partitionera sd kortet genom rom menager men utan att lyckas
    har en 8 gb sandisc class 2 minneskort,kan d vara problemet,någon som vet kanske?
    taksam för svar:)
     
    Last edited: 18 aug 2010
  2. elzidor

    elzidor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Azure 0.2 och jag älskar det <3 Har inga problem alls med det, funkar mkt bra.
     
  3. Fezze

    Fezze Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    644
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak
    Jag kör kör med azure 0,3 och den flyter på finfint, vad jag vet måste man ha ett SD kort på minst Class 4 för att app2sd ska fungera, (förutom med froyo) rätta mig om jag har fel :)

    HTC Legend made me do it (tapatalk)
     
  4. sasafarkas

    sasafarkas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    hej,tack för tipset,installerade nu själv azure 0.3 och den fungerar prima
    lika snabbt som indigo bean + att man får chrome to phone och google voice search på köpet
    trevligt att köra 2.2,man behöver inte vänta på att htc ska komma på att släppa uppdateringen
    fezze,d kan vara så som du säger att man måste ha SD kort på minst Class 4 fast jag gick på cyanogenmod settings och under application settings kryssade jag "allow application moving- external"
    fast nu har jag inte längre problem med minne som jag hade innan med htc sense rom
    nu har jag dubbelt så många apps utan problem
     
  5. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nu är Azure 0.4 ute. Baserad på CM6 RC3. Uppdatera genom Rom Manager. Jag rensade inte cache och sånt när jag gick från 0.3. Fungerade utmärkt och förlorade inget förutom någon Cyanogen inställning.

    Kör med JIT på, Surface Dithering av (gör telefonen trög), VM heapsize 32 MB (för lite kan orsaka FC med större program). Compcache har jag testat men inte märkt någon skillnad.

    Allt är snabbt och väl putsat. Kameran fungerar utmärkt, och kan med fördel användas med t.ex. Vignette och få 5 MP utan problem med fina effekter (kostar 39 kr ungefär). Vissa har fått lite problem med inspelning av video med 0.4

    Notera att dessa romar har Equaliser (s.k. DSP setting) som ett separat program som kommer förinstallerat (till skillnad från inbyggt i inställningarna som kyosas CM6-rom som också finns på xda)

    Ett hett tips är att installera SuperCircle så att batteriet ser snyggt ut och att övre notifikationspanelen blir svart (i stället för vit/grå dvs).
    Ladda ner här och installera genom Rom Manager:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746387
     
  6. sasafarkas

    sasafarkas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    super nice tips Kame_boy!!!
    jag uppdaterade nu och stängde av Surface Dithering(märkte ingen skillnad i att grafiken har blivit sämre, bara snabbare) !
     
  7. sajfer

    sajfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Comact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Comact
    Azure 0.5 ute.

    0.5
    •Tweaked lightsensor a bit.
    •Updated sensor levels in kernel too. Got the idea from jonasl's commit.
    •Updated boot.img to correctly set permissions for Torch.apk.
    •Added "owner" target for netfilter.
    •Updated Google Apps to 20100814-tiny.
    •Reverted CM change that set notification light on for every notification.
     
  8. alekar-6

    alekar-6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte roota mobilen snart men har några funderingar. Vad finns det för för/nackdelar med Azure? Någon funktion som ej fungerar?
     
  9. sasafarkas

    sasafarkas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    apps2sd verkar fungera nu på min class 2 med azure 0.5 :-)

    @alekar-6- i princip så e d bara fördelar,mobilen e snabbare,du får live wallpapers när du rootar,apps2sd,google voice search,många anpassningsmöjligheter...

    finns d någon som har testat kyosa rom? finns d någon skillnad i snabbhet?
    läste på xda-s forum att den ska vara den snabbaste http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755191
     
  10. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag tycker att azure är snabbare och snällare med batteriet. För att inte tala om att alla funktioner förutom FM-radio fungerar. Kameran funkar vad jag vet inte med kyosas.

    Det finns eventuellt något spel eller program som inte fungerar men jag har inte stött på några konstigheter än. Känns väldigt fulländat.
    Härligt att när man trycker på powerknappen kan välja mellan stänga av eller reboot, och väljer man reboot kan man välja om man vill reboota in till recovery :) Den underskattade EQ'n är bra också. Underskattat för att det bara verkar vara jag som är lyrisk över det. Det har ju liksom varit en rätt stor grej att det inte var inbyggt från början :)
     
  11. nissehult

    nissehult Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihopa! Körde in azure 0.5 igår. Känns betydligt mycket vassare än rodriguezstyle_modacomodrom....som jag körde innan. Men jag har ett problem. Var har android market tagit vägen?! Ska det vara så här eller har jag missat något? Kan man isf ladda hem det någonstans?
     
  12. murre87

    murre87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Market

    Du måste lägga in google apps.
    Finns på samma sida som du hittar azure..
     
  13. Sazern

    Sazern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja. jag installerade azure 0.6 nyss med rom manager(första gången jag rootar och installerar rom) allt gick bra tror jag. såg inga errors och det stog installation successfull och så. Dock nu när jag ska boota up telefonen till azure så får jag upp cyanogenmod logan och någon cool effekt som snurrar runt. och den stannar där och snurrar hela tiden. Vad kan jag göra?
     
  14. sasafarkas

    sasafarkas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    fick samma fel en gång,vet inte om det var pga jag gjorde inte säkerhetskopierade(för att alla andra gånger när jag först säkerhetskopierade gick d utan problem) men i alla fall,d vad jag gjorde var att jag använde windows recovery filen på dator att sätta telefonen igen i recovery läge(samma process som när man flashar rom första gången) och sen hitta azure rom på kortet och göra om installation
    hoppas det hjälper
    annars funkar 0.6 super nice för mig,är verkligen skit nöjd
    hälsningar,hoppas d hjälper
     
  15. Sazern

    Sazern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så nu fungerar nästan allt som det ska med azure 0.6.
    Det enda är att inte mitt internet fungerar. har telia med mobilsurf alltid!.
    När jag söker efter mobila nätverk så hittar den inget. jag kan ringa och så och är uppkopplad till sweden3g.
    Någon som vet hur man gör?
     
  16. rogstro

    rogstro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp!
    installera filen du hittar i den här tråden med rom manger, sen så kan du gå in i mobila nätverksinställningar/åtkomstpunktsnamn och kolla om dom dykt upp där, om inte så meny -> återställ standard så ska Telia eller vad du nu har dyka upp
     
  17. AFX3D

    AFX3D Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Läst runt om lite roms nu och jag lär köra på denna...
    Den verkar bäst. Cyan har ju ej en fungerande kamera ens..

    Skulle nån kunna hjälpa en slö/trött individ att fixa detta imorgon tro? :) Har installerat ROM Manager och premium. Så man kan alltså flasha en ny rom direkt från htc legend?
    Svårt att flasha en ny rom eller?

    Ska sova nu, men kika på detta imorgon. vet bara inte vart jag ska börja typ...
    Läst litegranna, men inte hunnit så långt. Jag rootade utan problem, men va lite rädd att pajja nått. Hur är det med custom roms? Lätt att pajja/bricka telefonen eller?

    Lutar mot indigo bean eller azure, vilket jag måste läsa mer om imorgon.
    tacksam för alla svar jag kan få!
    mvh
     
    Last edited: 4 sept 2010
  18. AFX3D

    AFX3D Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skit enkelt med rom manager. Börjar fatta denna telefon nu. Installera det system ta körde med. Indigo. Cleant och så enkelt att flasha genom tel. Plus att man laddade ner det direkt i telefon med. Fixade rom manager premium vilket jag hitta på nätet. Men visa gärna screenshot från azure. Ska testa det imorgon. Tack!


    Sent from my Legend using Tapatalk
     

    Bifogade filer:

  19. Dykaren

    Dykaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur installerar jag det sen? det är ju en zip-fil... Jag måste ha missat nåt... Eller är det meningen att man ska gå in och installera alla apk individuellt?

    Simma lugnt!
     
  20. Dykaren

    Dykaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmmm... Nån annan som har problem med browsern? Min stängs av så fort jag knappar in en adress...