inga problem här med browser kör azure 1.0 nu,allt flytter super bra har du uppdaterat till den senaste? jag kör xscope browser,känns mkt snabbare kanske värt att testa för dig :-D
Jag ska alltså gå in i Rom Manager och välja Gapps....zip? När jag gör det bootar telefonen och det kommer fram ett frågetecken. Sen bootar telefonen igen och startar vanligt fast utan market osv...
enklast,gå in i rom manager,välj ladda ner ROM,välj alebaba,vidare välj azure 1.0 och då kommer d dyka upp om du vill ladda ner google apps 2.2 oxå,markera d,vänta på att den laddar ner allt,gör säkerhetskopia(jag brukar inte välja töm cache-då finns kvar alla program) telefonen kommer boota,vänta nån minut och sen ska allt funka som d ska :-D
Hmmm... Gjorde det precis, men inga google apps... inge market, bara grundprogrammen... Fler tips? Please...
Var hittar man Azure 1.0? hur bra fungerar det och hur rootar man sin telefon? Finns det några risker vid rootande? Kan man unroota telefonen? Hur kan en som aldrig rootat sin telefon göra det på lättaste och säkraste sätt? Ursäkta för att jag ställer så många frågor på så kort tid, men är verkligen sugen på 2.2 och vill testa detta Tacksam för svar
Roota luren ladda ner Romanger från Market tror du kommer åt den utan premium ta backupp först och glömm inte Google Apps.
Är det någon annan än jag som har problem med widgets? Azure 1.01. Kunde lägga in dem i början, men efter reboot så stod det i stil med " kan ej hittas" i rutan för widgeten. Nu hittar jag inte några widgets förutom standard grejerna. Förslag på lösning?
Jag har samma problem som dig =/ =/ Nu vill jag helst inte starta om telefonen. Sparas alla inställningar om man provar en annan rom?
Rootade och skaffade nu ikväll! Allt är underbart hittils, förutom ett smärre missöde med kontaktexporteringen, och att "tap trackball to wake" och musikkontroll när mobilen är låst med trackballen inte verkar fungera samtidigt.. Nåja..
Om man lägger över programmen på telefonen istället för att ha de installerad på minneskortet så verkar det fungera bättre..
Knepet är att inte spara allt på SD kortet .. kör automatic så löser det sig. edit: såg inte att alekar-6 svarat redan
Finns det någon lista på features i CyanogenMod? Upptäckte just glatt att man kan byta låtar i musikspelaren genom att hålla in volymknapparna exempelvis.
ActiveSync Tjena, har precis rootat och installerat Azure 1.0.1. Det strulade till sig en del, men har fått igång det nu. Jag undrar om jag kan använda epostklienten ActiveSync nu? Jag hittar inte den widgeten... Om man vid tillfälle känner för att gå tillbaks till sitt gamla Android, hur gör jag då? /Robin