Diskussion: B&O Beoplay HX

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 6 okt 2021.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Fick hem dessa idag (Beoplay HX) - blev rätt besviken på Bose qc45 så tänkte att det var bra att ta hem något att jämföra med.

    Kommer behålla dessa! Bose åker tillbaka helt enkelt.

    De är lätta, sköna, och framför allt låter de fantastiskt! Musiken kommer fram separerat, basen avvägd och ANC finns där när den behövs men känns inte som att mina trumhinnor ska tryckas ut :)

    Lägg till 35h batteritid och USB C.

    Inte hunnit ta samtal med dem ännu.

    4500kr är mycket för ett hörlurar men samtidigt sitter jag med dem på skallen större delen av dagen.

    Fråga om det är något ni undrar.

    Bluetooth 5.2
    Multi point connection
    ANC
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 6 okt 2021
    Jowee, psp123 och bernard gillar detta.
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Ljudmässigt bästa lurarna jag testat, lyssnar med ett leende på läpparna :)
     
    bernard gillar detta.
  3. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har ett par H9 3rd gen som jag gissar på är rätt så lika HX. Nöjd med mina även om jag tycker komforten är liite bättre på Bose. HX är kanske uppgraderade så de är ännu bättre komfortmässigt dock även om de ser väldigt lika ut. :)

    Har Sony WH-1000XM4, Bose QC35II, B&O H9 3rd Gen, Audeze Mobius, Audeze Penrose X och så lite inears.. :D Funderar på om man skulle sälja av några kanske. Man har ju knappast tid att använda alla. :) Men roligt med ljud!
     
    bernard gillar detta.
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Haha ja det springer lätt iväg - samtidigt som man måste komma ihåg begränsningen i det man slänger in i lurarna - bluetooth via streaming är ju inte optimalt. Samtidigt det är intressant hur stor skillnad det är på olika lurar. Men känner personligen att HX är sweet spot för mig när det kommer till ljud för pengarna.. håller dock med om att Bose qc45 var bekvämare - inte för HX är obekväma på något sätt.

    Men var länge sedan jag var sugen på att lyssna på musik enbart för att få uppleva den genom HX :)
     
    bernard och Ugga gillar detta.
  5. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har faktiskt sålt av lite dyrare lurar jag haft stationärt med Topping D10/Arcam rHead till datorn. Visst det är begränsningar men om man som jag använder t.ex Tidal Hifi och har LDAC/AptX/AAC så tycker jag ändå att det är tillräckligt bra. Har nästan aldrig tid att verkligen sitta och finlyssna med två barn iaf. :)
     
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Exakt samma här, dock sitter jag framför datorn hela dagen så är det här som en investering i min arbetsmiljö :D

    En stor fördel med amazon är ju helt klart att man vågar köpa och testa lurarna. För mycket pengar att chansa på - plus att ta sig tid att ta sig till någon butik och lyssna finns inte på kartan tyvärr.
     
    bernard och Ugga gillar detta.
  7. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jobbar inom IT så sitter vid datorn hela dagen jag med. På mitt nuvarande jobb är det distansjobb 100% så då använder jag mina högtalare(B&W MM-1) till största del för musik om dagarna när ingen annan i familjen är hemma. :)
     
  8. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hehe delar kontoret med min fru som också sitter i möten hela dagen :) ANC och bra mic är sjukt viktigt.

    Idag har jag tagit några samtal - betyget är mycket bra, ett av dem gjordes inne på coop med fullt stök runt mig och inga större problem tydligen. Bra betyg! "Mindre burkigt än dina förra (Bose QA45)" var betyget.

    Även testat funktionen "reduce wind noice" vilket fungerade riktigt bra - cyklade med lurarna och vindljudet blev betydligt mindre i musiken. Den slås av automatiskt när hörlurarna märker att det inte blåser längre :)
     
    Ugga gillar detta.
  9. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Flög med mina Beoplay HX igår faktiskt, ANC klarar inte ett litet rackigt plan till Gotland tyvärr. Det tar bort en del ljud men det är absolut inte i bose-klass.
     
    bernard gillar detta.
  10. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Skickade tillbaka mina lurar faktiskt. Pendlade några gånger och ANC är rätt dålig faktiskt.