Problem: Back på batteri med laddare i och aktiv skärm

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Johannes, 3 okt 2016.

  1. Johannes

    Johannes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Sedan ett tag tillbaka så går jag back på ström i telefonen när jag exempelvis kör navigering i bilen då jag samtidigt laddar och skärmen är på.
    Har provat flera laddare och alla ger samma resultat, att jag går sakta back på ström när skärmen är aktiv och lyser och så har det inte alltid varit.

    Jag har fått min telefon utbytt en gång med boot loop problemet. Och jag funderar på om det är i samband med det nya moderkortet som detta kan ha startat.

    Har hittat en tråd på Reddit om detta men den ger direkt inga klarheter.
    Några flera som känner igen detta som fått sitt moderkort utbytt?
    Eller någon som vet när detta felet började, och kan då koppla detta till någon ändring i mjukvara eller om det är hårdvaran.

    Har börjat fundera på om detta är något jag borde returnera telefonen för till Webhallen för man måste börja på hög batterinivå om man ska ut och köra bil längre sträckor.
     
  2. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Ladda ner någon app som mäter hur mycket ström mobilen tar emot samt hur mycket den gör sig av med. Sedan testar du vid ett par olika scenarion, t.ex när du är ute och kör bil (låt någon annan pilla på telefonen, eller köra bilen), när du använder telefonen som vanligt osv osv.
     
    jnsson gillar detta.