Problem: Backup av det andra kontot på telefonen? (multi user, 0, 10)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Poulgrym, 11 aug 2019.

  1. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    34
    Så jag har ett dilemma. Min gamla telefon en Huawei Mate 9 Pro (LON-29) har två konton på sig, ett det primära (owner). Sedan ett extra konto mitt egna, (non-admin). Jag har nyligen köpt en ny lur Huawei Mate 20 Pro. Nu försöker jag backup min telefon men det går inte att backa upp det sekundära kontot. Jag har försökt söka efter en lösning, inte ens Google Backup fungerar eller HiSuite. Mitt batteri på den gamla luren har svält och delat mobilen så jag vet inte hur länge till den kommer att fungera. Så söker efter hjälp med en lösning.

    Titan Backup har en funktion för att kunna backup multi users men bara på en rootad telefon. Vilket det inte är. Undrar nu hur jag ska göra. Går det att roota utan att formatera data partitionen?

    Alla förslag mottages!

    Mitt mål är att föra över min andra profil till den nya telefonen som Phone Clone annars skulle ha gjort.

    Detta kan jag tänka mig försöka men kräver Root? (Moment 22?)
    [GUIDE][JB4.2+]Backup/Restore app data of all Multi-User Accounts in Jelly Bean 4.2+
     
    Last edited: 11 aug 2019
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan inte bara skapa ett nytt konto på den nya telefonen då och föra över varje del/app för sig?

    Vilka data behöver du backup på?
     
  3. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    34
    Delvis kan jag, men där är några appar vars synking inte kommer att fungera på den nya telefonen. MFA, Password Managers.. etc.
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det har snackats en del om att Google skulle lägga till stöd för backup utav multi users via ADB, men det tycks inte vara något som är implementerat nu trots att detta nämndes för Android 4.2 Jellybean.

    Så mest troligen så krävs root och t.ex Titanium Backup vilket då innebär att telefonen formateras vid upplåsning så då tappar du ändå allt. Så jag är rädd för att du istället får se det som en läxa för framtiden istället, kör root och testkör Titaniums multi user-stöd innan du börjar köra samma upplägg på ny telefon.