Fråga: Backup av inställningar/tema/whatever.

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Blarpie, Dec 22, 2011.

1. Blarpie

Blarpie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller på att velar lite fram och tillbaka mellan iPhone 4s och Galaxy S2, är inte ute efter något iOS vs. Android krig :)
    Utan vill bara kontrollera vad som går/funkar o.s.v.
    Tror jag har fått grepp om det mesta och det lutar åt SGS2 men....
    Eftersom det verkar som att man behöver fixa endel (eller att man vill/kan fixa :) ) så är min fråga följande:

Om man fixar en annan launcher, ev. annan ROM, ikoner och homescreen konfig o.s.v.
    Går det att fixa en backup/restore på alltihop om det skulle hända något utan att behöva göra om mycket/allt?

Spenderar jag X timmar på att få till det som jag vill ha och måste göra om det så kastar/säljer jag luren :)

Tack på förhand.

2. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ta en backup på romen i vilket läge du vill.. Jag har t.ex en helt rent Cognition rom som backup som jag när som helst kan återställa, men jag har även en backup på romen som den ser ut just nu som jag kan återställa om den av någon anledning skulle krascha så jag slipper göra om allt.

Skulle du vilja byta rom när du har gjort massa inställningar och grejjer så går det alltid att ta en backup på alla Launcher settings (iaf med dom jag har testat, typ Launcher Pro och ADW) och restora dom på den nya romen du vill flasha..

Detta gäller även många andra applikationer som Minimalistic text och allt vad annat du kan tänkas använda för att få den homescreen precis som du vill ha den :D

Blarpie likes this.
  3. Blarpie

Blarpie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter bra Bazile, tackar :)