Fråga: Backup på appdata i stock

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av milan979, 9 sept 2012.

  1. milan979

    milan979 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Finns det något backup program som backar upp appdata(sparfiler och progress i spel osv.) på telefoner som inte är rootade.
    Behöver nämligen göra backup på all data på min one x som är rootad. Ska återgå till stock men vill kunna ta med alla spelsparfiler bland annat.

    Sedan kommer situationen säkerligen komma senare då jag ska från stock till root och då vill man ju göra samma sak.
    Så finns det något backup program som kan både backup och restore appdata på telefoner som är i stock?
     
  2. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det jag brukar göra när jag vill behålla app-datan är följande. Detta är dock väldigt basic så om någon har en bättre lösning använd den men detta fungerar bra för mig iallafall.
    Koppla upp mobilen till datorn och navigera till Android->Data, där har du massa mappar med packages name där speldata och sånt sparas, kopiera dessa till datorn och klistra sen in dom på samma ställe i den nya telefonen, eller samma fast återställd hehe :-)

    Sent from my LG Optimus 4X HD
     
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

  4. milan979

    milan979 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Detta låter väldigt enkelt men logiskt. Hoppas det funkar utan problem! :)

    Hittade också denna fast blev lite osäker då det endast testats på galaxy nexus. Men ska testa det chrippe7 sa.
     
  5. milan979

    milan979 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hm. fast inser nu att sparfiler inte borde komma med om man gör det chrippe7 rekommenderar.
    Fast har väl inga val antar jag. Vågar inte testa den andra metoden.
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nja om jag rekommenderar den vet jag inte helt 100%, menade mer att om du inte hittar något bättre alternativ så kan du testa den iallafall ;)
    Det har fungerat för mig på majoriteten av spelen, tror det handlar med om hur applikationen är kodad. Vet att det fungerar på Temple Run, Where's my Water, BMX Boy och ett par andra. Dead Trigger vet jag att det inte fungerar på men dom har ju en molntjänst :)

    PS. Så jäkla van vid att sitta vid min Transformer Prime där man kan klicka på skärmen för att utföra en sak så jag sitter nu och petar på min datorskärm och undrar varför ingenting händer haha :cool:
     
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Jag har kört Ultimate Backup Tool för att ta backup, har dock aldrig återställt.

    Det står att man skall sätta ett lösenord. Men det ska man inte göra om man har en One X, då fungerar det inte.

    Det är lite synd att man inte kan öppna upp backup-filen och se hur det ser ut i den.