Backup till NAS?

Diskussion i 'Applikationer' startad av McZ, 4 maj 2011.

1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Finns det något simpelt program som automatiskt gör backup av mina kort typ 1 gång i veckan till min NAS?

Gärna med möjlighet att den skapar en ny mapp med backup dagens datum som undermapp till den mapp jag valt att den ska ladda upp till.

2. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Acronis är bra tycker jag. Ett enkelt program som kan göra olika typer av backups. Den bästa varianten är enligt mig inkrementell backup vilket betyder att den först gör en fullständig backup (på det du vill) och sedan bara ändrar det som har ändrats sedan sist vilket är tidssparande. Acronis kan även spara förändringar en tid bakåt om du skulle ångra något du raderat eller liknande. Acronis sparar din backup som tif-filer vilket betyder att du även måste använda Acronis för att återskapa dina filer.

Själv använder jag Allway Sync. Den speglar de mappar som jag vill backa upp. Det betyder att filerna är identiska med originalfilerna så jag behöver inte Allway Sync för att komma åt filerna på NASen. Detta tycker jag är bra för jag har satt upp en FTP till min NAS så jag kan komma åt mina filer när jag inte är hemma.

3. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Du får ursäkta, är nyvaken. Ser att jag är inne på Apps-forumet då då vill du ju så klart ha en APP till mobilen och inget annat. Det jag yrar om är program till datorn.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kör en ftp till din nas det är ju inga problem.. annars lär det finnas tonvis med webdav-program att köra mot datorn. enklaste och snabbaste är ju att bara dra in en ftp-klient på luren så är det klart sen...

5. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Frågan är hur man får en ftp-klient att göra det automatiskt en gång i veckan.

OnT: Kolla apparna instant upload och PCFileSync.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

6. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är något intressant men med Titanium Media Sync kan du synka (one way) via ftp eller dropbox antingen direkt när något nytt sparas i en mapp eller varje gång du pluggar i laddaren. Finns nog dock inga möjligheter att skapa nya mappar med olika datum.