Backup tycks misslyckas med ClockworkMod Recovery?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av blacklisted, 7 feb 2012.

  1. blacklisted

    blacklisted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Optimus 2X med LGE-version V20l samt Android 2.3.4.

    Jag har använt SuperOneClick och lyckats väl med rooten. Kollade även med root check för att se att allt var okey och det var det.

    Laddade hem ROM Manager och därmed ClockworkMod Recovery. Valde "Säkerhetskopiera befintlig Rom".

    Här går mobilen in i CM's recovery och kör direkt igång med Backup'en, den når "backing up data..." massa filer laddas sedan så blir skärmen svart i mellan 20-40 sekunder. Den återgår sedan till huvudmenyn i CM's recovery. Jag valde då reboot och gick in och kollade i "Hantera Säkerhetskopior" i Rom Manager.
    Ingen säkerhetskopia finns. Så jag gör om detta genom att trycka "säkerhetskopiera befintlig rom", den kör igång, hoppar till recovery menyn, HÄR trycker jag då backup and restore -> backup där den kör igång igen. Och sedan tillbaka till recovery menyn.

    Den vill helt enkelt inte slutföra backup'en. Några tips?
     
  2. blacklisted

    blacklisted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag löste detta genom att Välja "Starta om i Recoveryläge" och sedan manuellt i recoverymenyn välja 'backup and restore' -> 'backup'
    Kollade sedan på SD-kortet och där fanns det en backup (även om den fortfarande inte fanns när jag tittade via ROM Manager...

    Så nu har jag MIUI på luren och antingen tar ni bort denna eller så låter ni tråden vara kvar ifall andra har problem. :)
     
  3. Berkanferkan

    Berkanferkan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När du kört en backup, sparas alla inställningar och filer (bilder, meddelanden) då också? Är sugen på att testa några andra Romar och orkar inte pilla in alla inställningar etc om jag vill gå tillbaka till cm7

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Alla inställningar och sådant som är gjorda sparas, men den rör inte det som ligger på minneskortet och interna minneskortet. Men det som finns där brukar aldrig raderas, det ligger ju alltid där. Så det finns ju kvar efter ett rombyte eller en romåterställning.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  5. Berkanferkan

    Berkanferkan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk