Backup

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av cjb, 11 apr 2011.

  1. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Lite allmänna frågor om backup.

    Om jag gör en total återställning, får jag tillbaka alla inställningar och installerade appar med en TB backup?

    Om man byter ROM (annan 2.2), kan man få tillbaka alla inställningar och appar med antingen TB eller nand backup?

    Om man byter ROM till 2.3 (uppgraderingen som kommer), kan man få tillbaka appar och inställningar med TB eller nand backup då också?

    Vilken backup är att föredra när man byter eller uppdaterar ROM?

    Anledningen att jag frågar är att jag tidigare bara kört WM och där var det inte bra att köra in backuper om man bytt ROM eller gjort andra uppdateringar.
    Men det verkar som det skillnad med Android, eller?
     
  2. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    nand backuper skriver väl om hela ROMen? då kan du ju inte använda den till att få tillbaka inställningar osv om du byter rom, för då byter väl nand backupen tillbaka?

    vissa appar kan återställas trots ny rom, men vissa inte. Angry birds kan "halv" återställas, dvs att appen finns i appdrawer, men force close så fort du försöker starta det, men det lagas om du laddar ner det på nytt från market, (utan att avinstallera först). då har du kvar alla poäng och sånt, även fast de e en ny rom :)