backup

Diskussion i 'Legend' startad av erobin, 6 apr 2010.

  1. erobin

    erobin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som kan rekommendera någon bra backup app till legend? Vill helst ha backup på allt som finns i teefon
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Den gör automatiskt backup av dina kontakter, sms o mera på SDkortet (finns på inställningar - sekretess).

    Resten är jag lite mer osäker på..
     
  3. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    så det är inte bara att kopiera alla filer på sitt sd kort till datorn? telefonminnet vet jag iofs inte hur man ska kunna föra över.
     
  4. erobin

    erobin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    om jag förstått det rätt så ligger väll det mesta på telefonminnet, av det man vill ta backup på alltså
     
  5. Cobran

    Cobran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt hitta en app för att göra en fullständig backup av hela telefonens innehåll så att ALLT kan restoras från en image eller liknande.
    Det jag hittar gällande backup rör mest backup av vissa delar. Jag har nu fått ordning på min telefon och konfigurerat alla apps som jag vill och är livrädd för att jag ska behöva göra om allt om något händer.
    Finns det ingen app som kan ta en image på allt på sd-kortet och internminnet?
    Hur fungerar det när man byter sd-kort? Ska man kopiera allt från gamla kortet för att alla apps ska fungera eller hur fungerar det