Bad news om uppdatering till 2.1

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Dantax, 23 sept 2010.

  1. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja exakt, prova det där tricket på ditt eget jobb får du se..

    Nu var jag dock inte helt ärlig i mitt förra inlägg ser jag, givetvis är jag jävligt irriterad över förseningen men inte fullt lika mycket som över att dom kör "vi väntar en liten stund till med infon"-tricket..

    Återigen känner jag mig både besviken och hånad av det här jävla företaget och den där "bert" som tom kan kosta på sig att se självgod ut i videon vi såg igår..:mad:
     
  2. mannequin

    mannequin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    lite små roligt hur taggade alla är på 2.1.
    men SE är endå ett stort företag som vill ha kvalite på sina produkter.
    tänk såhär; dom släpper 2.1 tidigt bara för dom har satt ett datum för det. Alla blir jätteglada för att dom har fått 2.1. sen så visas det att det krävs yttligare uppdateringar för att det ska fungera så bra som det gör på txe HTC eller Samsung. vi blir då jätte arga att SE inte har kollat upp det och så vill alla byta mobil.

    jag väntar häldre 1 månad extra och får ett fungerande system än att få något as buggit och sen invänta en uppdatering
     
  3. Johankp

    Johankp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    för mig är det själva principen jag e trött på, vi går å väntar på ett gammalt 2.1 OS, till en mobil som kosta nästan 6000 jävla spänn när den släpptes, medans andra tillverkare börjar rulla ut 2.2 till sina telefoner. Å när dom nu skjuter upp 2.1 till Q4 så är det droppen i bägaren!! sen vill man alltid ha det senaste oavsett om det gamla fungerar hur bra som helst eller inte. rättare sagt, man FÖRVÄNTAR sej det senaste till en sån dyr mobil!
     
    Last edited: 23 sept 2010
  4. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag tror att SE har tagit åt sig det mesta och släpper 2.2 istället.
     
  5. danne900

    danne900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    var väl väntar, SE säger ju alltid en tidsperiod, sen flyttar fram release date, eller släpper ingen update alls...
     
  6. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är visst rätt många som är pissed, dom är uppe i 562 kommentarer nu.. :P
     
  7. danne900

    danne900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är väl alltid samma visa med SE, uppdateringarna flyttas fram och flyttas fram, tills dom lägger ner alla uppdateringar till just den modellen, för dom tillverkat en ny som ersatt den, 2.1 är inte så viktig för mej, men tycker SE borde lära sej någon gång av tidigare missar med uppdateringar, och helt enkelt säga, vi har inte den blekaste när den kommer ut, så var nöjd som det är och köp nästa mobil istället..
     
  8. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Dröm på
     
  9. kapten.nilu

    kapten.nilu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    släpp koderna till xda forum och låt de knäcka bootloadern medans SE´s två bortglömda knegare knypplar vidare på deras egna jävla gränssnitt.
     
    Last edited: 23 sept 2010
  10. Storm

    Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Instämmer till fullo, dock inte sitter jag och spelar när tjejen handlar. Vem fasen skall bära all skit :)

    Många av komentarera på denna tråd är riktigt gnälliga.
    Som att ta godis från barnen, blir ett jädra skrik :teeth:
    Men förstår er hur ni tänker.

    Det är väll helt enkelt SE som skall ha in så mycket egen gegga i 2.1 så de inte får det att rulla stabilt. Om det är kompitens brist eller bara rent strul vet vi ju inte. Helt enkelt bara att avvakta och hoppas att 2.2 kommer relativt snabbt under Q1 2011 och sen 3.0 efter det.
     
  11. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    im living on a prayer!
     
  12. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    jävla synd att man inte kan få ett skit om man skulle sälja telefonen då man tjänar mer på att behålla den för det är så dåligt andra handsvärde. En dezire z eller hd hade ju suttit duktigt fint..
     
  13. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är en sak att hackets på xda kan porta 2.2 halvdant till en massa olika telefoner, ni här inne verkar inte ha något hum om hur mjukvaruutveckling går till på ett stort företag med 10 ggr mer dokumentation som måste skrivas och en massa processer som måste följas. Det går helt enkelt inte så fort - klart att xda-snubbarna är snabbare, de kommer dessutom undan med att släppa froyo-ports med en massa fler stora buggar, det är ju inte deras levebröd som det handlar om... SE kan inte göra så. Sedan att fe ligger långt efter samsung och htc med 2.1 kan ju bero på att de har satt sina utvecklare på att koda annat - viktigare saker än en uppgradering till x10... För ni tror väl knappast att det inte finns annat att göra på SE, ska man tro ryktena så läggs ju krutet på X12 med Gingerbread nu, då är förmodligen den här uppgraderingen nerprioriterad för att den är högre prioriterad... En av cheferna uttalade ju sig ganska nyligen och lovade lite överraskningar... så det kan mycket väl vara så att de försöker få ut x12 med 3.0 som den första telefonen med Gingerbread, och då har den högsta prio.
     
  14. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Haha jo men lets face it, det måste vara världens sämsta plan ever att göra hela världen irriterad och därmed effektivt bekämpa ner allt intresse som någonsin funnits för deras telefoner..

    Hördes ju dessutom som att allt var klart, dom hittade bara nån bugg nånstans, och då undrar jag om det inte varit smartare att släppa nu ändå och göra en buggfix ota när den är klar?
     
  15. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror knappast "hela världen" är irriterad. Skulle tro att majoriteten av användarna inte ens vet att en uppdatering är på väg. Om SE vill få ut x-serien till en bred publik är det ju inte precis vi och tomtarna på xda som är den primära målgruppen. Att släppa buggig mjukvara däremot, det hade nog gjort folk irriterade på riktigt.
     
  16. Boxvin

    Boxvin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tänker lite likadant. En av de dyraste telefonerna var det när jag köpte den för ett halvår sedan, med ett av de äldsta OS. Jag kunde aldrig föreställa mig att det skulle ta så lång tid att få ut en uppdatering utan hoppades på en månad eller två.

    Jag vet inte hur det skulle påverka mitt användande av telefonen så mycket egentligen men självklart vill jag ha ut max av den pga priset och därför senaste OS.

    Hur svårt kan det vara?
     
  17. Tinnie

    Tinnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu kan jag visserligen inget om programmering men jag förstår inte vad det är som tar så lång tid, de har ju haft ända sen i våras på sig. Om de nu vet att folk sitter och väntar på en uppdatering och att de har fått MYCKET kritik för att de har ett gammalt operativsystem, varför inte försöka göra något åt kritiken och sätta många kompetenta människor bland de anställda på att få till uppdateringen och göra det snabbt? Om de nu vill bli stora när det gäller Android kan de ju inte bara syssla med de nya värstingtelefonerna som de ev planerar släppa, de måste ju ta hand om och kanske positivt överraska de kunder som de redan har, de som skulle kunna köpa en ny värsting SE-telefon när abonnemanget (med förhöjd månadsavgift) ska förnyas (läs: jag och andra som mig). Annars kommer vi ju inte att bry oss nästa gång, utan välja ett annat märke och det är synd för det skulle kunna bli så bra det här.
     
  18. finally

    finally Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Se det så här: SE har fått kritik för buggig mjukvara i många år och gör en rejäl satsning för att öka kvaliteten på mjukvaran. Man sätter upp höga kvalitetskrav för att kunna släppa mjukvaran. Detta sammanfaller dock med releasen av första Android-telefonen där communityn skriker efter uppdateringar hela tiden. Då räcker det tyvärr inte med två stora kvalitetskontrollerade uppdateringar om året. Lägg ihop detta med en allmän vilja att göra "för mycket", lägga till nya funktioner, att kombinera ihop X10 och X10-mini som tidigare har varit två olika mjukvaror, att försöka bekämpa hårdvarubegränsningar samt att planera för kommande produkter så har ni en idé om varför det tar tid. Kan dock försäkra er om att SE har lärt sig av detta.
     
  19. Ziboez

    Ziboez Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Dom kanske överaskar oss nu med en extra månad på update, tillägger multitouch.. och lite annat smått och gott :)
     
  20. Statsminister

    Statsminister Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag tycker så jävla synd om er ungar som inte har mer problem i livet än att få vänta några veckor längre på en jävla uppdatering?

    Har ni inget bättre att göra än att sitta hemma och gnälla och gråta efter denna uppdatering? Skaffa ett jobb eller annan betydelsefull sysselsättning och lägg eran energi på det i stället för att sitta här och whina. Tänk vad ni skulle få mycket gjort om ni la eran energi på nått positivt.

    Det är skrämmande vad jävla synd det är om oss i västvärlden som inte har större problem en en jävla firmware till en mobiltelefon.

    (Sedan kan man kanske ifrågasätta tillverkarens skyldighet till detta, jag kräver inte att jag ska få den nya mjukvaran till min bil in flashad gratis på Volvo, utan får snällt punga ut med några tusenlappar för att få den fina servicen. Tänk om ni var tvungna till det, helvete vad det skulle whinas då istället!)

    Blir så trött på allt meningslöst gnäll. Ska du ha den senaste och värsta telefonen så kommer du aldrig kunna köpa en ny telefon. För den värsta och senaste är inte släppt än!