Bäst cashback på kreditkort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Gizmokvack, 31 jan 2019.

  1. KingMartin92

    KingMartin92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Rebilla ger cashback bara upp till 50 000 per år vilket enbart blir 1.000kr per år. Det är väldigt lite då Everydaycard har obegränsat intjäning av cashback. Därför rekommenderar jag inte EDC Eller Komplett om man vill kunna tjäna så mycket cashback man bara kan.
     
  2. KingMartin92

    KingMartin92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Du får väl bara 0.5% i början och sedan 1% när du uppnått över en vissa summa och gjort några transaktioner. Om du loggar in i EDC så ser du vad som krävs
     
  3. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 350
    Mottagna gillanden:
    878
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det blir 1% cashback efter att man gjort köp över 20 000kr för nuvarande bonusperiod som är 6månader långa. Verkar inte helt omöjligt att kanske gå runt och tjäna lite cashback på det här.
    Men man kommer nog troligen tjäna mer på att köra Rebilla och Komplett. Visserligen kanske lite krångligare att hålla koll på två kort istället för ett.
     
  4. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    106
    Tack för tips!

    Jag kan inte bli allt för komplex rörande hanteringen av kort, min sambo kommer att få spel på mig om hon inte kan se vad vi spenderat på kortet och hon vill inte heller hålla på att byta kort mitt i månaden eller liknande. Däremot är hon öppen för att hantera manuella fakturor, det gör vi redan idag.

    Rebilla är för liten cashback för oss, vi har en spend på över 100k per år gemensamt.

    Den här lösningen är mest intressant just nu. Är det någon som vet om det går att installera Curveapp på mer än en enhet?

    Jag tänker mig följande upplägg när Google Pay kommer:
    Person 1) Curvekortet (Komplett bakom) för handling i butik.
    Person 2) Google Pay med Curve (Komplett bakom).

    Då borde vi ticka på fint med 2% cashback via Komplett, eller?
     
  5. RexGalore

    RexGalore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2019
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    Platta:
    iPad Pro 10.5"
    Övrigt:
    Apple Watch SE
    Antar du menar ha samma curve-konto med samma kort i på två enheter?
    I så fall är svaret: Njaee...
    Jag har appen på både min iPhone och iPad. Men när man logar in på ena loggas man ut på den andra. Så får man logga in igen på den när man ska använda men loggas då ut på den andra... Så man kan rent teoretiskt sett ha det, men det innebär ofta inloggning. Så blir krångligt skulle jag säga.

    Att en har kortet och den andra kör Google pay fungerar dock bra.
    Jag kör själv bara med ApplePay för Curve just nu, kortet ligger hemma. Så det skulle frugan lätt kunnat ha med sig.
     
    xTQ gillar detta.
  6. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    106

    Aj då. Det var mindre bra nyheter. Hade hoppats på att kunna köra appen på två enheter samtidigt. Då lutar det nog åt att stanna kvar och invänta EDC extrakort. Maximerar inte cashback men jag måste väga komfort vs cashback.
     
  7. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER



    Fast måste ni ha Curve appen installerad på två telefoner @xTQ@xTQ?

    Att person 1 kör med det fysiska kortet och person 2 kör med Google Pay funkar ju.
     
  8. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    106
    Ja, tyvärr tror jag det. Jag har ett Norwegian som jag lägger utgifter i tjänsten samt privat spend på, så jag använder Curve Time Machine rätt ofta. EDC ligger som primärt kort, så luncher och andra utgifter flyttas allt eftersom till mitt privata.

    Min sambo vill ha koll på spend på vårt gemensamma kort, men iofs så kollar hon den via inloggning i webbläsare på mobilen idag, kanske kan komma undan två appar trots allt. Men oavsett så krävs det Google Pay hos henne för att nå 2% cashback istället för 1% om jag har Curve-kortet.
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Du får ju en översikt via Google Pay också
     
    jnsson gillar detta.
  10. mastrovious

    mastrovious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2020
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    39
    Lite OT här men en snabb fråga gällande Billhop, det står att dom tar betalt, en "serviceavgift" när du betalar räkningar via dom. Är detta nytt? Det äter väl upp cashbacken isåfall tänker jag...?
     
  11. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Precis, lönar sig sällan.
    Om du kör Santander kreditkort kan du använda Betalo utan avgift, fast du får ingen cadhback. Är om du ser en mening att betala fakturor på kredit. Jag kör det själv, fungerar mycket bra.
     
  12. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Ja både Betalo och Billhop tar en avgift för att betala med kreditkort. Hos Billhop kan du bli inbjuden och då få 5000 kr gratis att betala räkningar för (utan någon serviceavgift). Bjuder du sen själv in någon annan som betalar räkningar via Billhop så får du själv 10 000 kr att betala räkningar för gratis.
     
  13. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Japp. Men detta med inbjudningar är inte officiellt egentligen, detta stängdes ner för ett tag sedan, men det ska gå att ta fram ens egna referenskod för bonus.
     
  14. mastrovious

    mastrovious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2020
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    39
  15. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Det har under en längre tid stått att värvningskampanjen avslutats men det har gått att regga sig ändå. Jag lyckades värva en så sent som igår och fick ett mail om att personen har registrerat sig med min kod.
     
    mastrovious gillar detta.
  16. mastrovious

    mastrovious Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2020
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    39
    Läste detta nu på komplett:


    Bonusupptjäning

    • 4% bonus på alla köp hos Komplett.se
    • 2 % bonus på alla köp av varor på Internet*
    • 1 % bonus på alla övriga varuköp
    *Webbplatser som är registrerade som e-handel av Mastercard.

    1 bonuspoäng = 1 krona.
    Maximalt intjänande av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 under de senaste 12 månaderna.

    Pengaöverföringar vid tredjeparts betalningslösningar kvalificerar inte bonusupptjäning. Aktörer som erbjuder pengaöverföringar är exempelvis Swish, Western Union m.fl.

    Står inte uttryckligen Curve, Revolut etc men frågan är om de innefattas?
     
  17. jms

    jms Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    131
    Jag skulle tro att Komplett använder MCC koden för att avgöra vad som räknas som pengaöverföring och därmed inte ger bonus. Revolut ändrade nyligen vilken MCC de har för top-ups, det står lite om det i Revolut-tråden:
    Revolut - Betalkort, bank etc

    Revolut top-up ger därför inte längre någon bonus. Det gäller även top-up genom Curve, med Komplett som underliggande kort. Vanliga köp med Curve ger dock 2% bonus, eftersom debiteringar från Curve räknas som e-handel (oavsett hur Curve-kortet används).
     
    Sale gillar detta.
  18. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Är det samma sak med Rebilla att Revolut genom Curve inte ger cashback? Gjorde en top up till Revolut men får vänta till siste feb om jag får något.

    Funderade på Lunar-kortet om man kunde byta till det från Revolut och göra överföringar om man har ett saldot som man vill föra över till ett bankkonto. Hittade dock detta på deras hemsida som var lite synd "Överföringar kostar 0.5% av det totala beloppet"
    https://lunarway.com/se/hjalp/overforingar
     
  19. ac1976

    ac1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    151
    Inte riktigt svar på frågan fast laddar du Revolut med Coop Mastercard så får du fortfarande Coop poäng.
     
    garpen0 gillar detta.
  20. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Jag bekräftade i Rebilla-tråden att du inte får cashback på topup till Revolut via Curve med Rebilla som underliggande:
     
    Sale, bernard och garpen0 gillar detta.